شرایط، ضوابط و زمان برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

متقاضیان رشته تحصیلی علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که بر اساس اطلاعیه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ نسبت به اعلام علاقمندی برای شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اقدام کرده اند باید براساس شرایط و جدول زمان بندی اعلام شده در آزمون علمی و سایر شرایط شرکت کنند.

۱- پذیرش دانشجو برای رشته تحصیلی «با آزمون» علوم ورزشی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بصورت متمرکز دارای شرایط خاص با آزمون عملی و انجام معاینه پزشکی و غربالگری وضعیت بدنی و تندرستی از بین متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی که در جلسه آزمون نوبت اول (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) یا نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۳) حاضر بودند و از تاریخ ۱۷ تا ۲۶ تیرماه ۱۴۰۳ علاقه مندی خود را با پرداخت هزینه آزمون عملی در سامانه جامع آزمون سراسری این سازمان اعلام کرده‌اند، به عمل خواهد آمد.

نتایج نهایی پذیرش در رشته تحصیلی علوم ورزشی همراه با سایر رشته‌های متمرکز در مهرماه اعلام خواهد شد.

۲- افرادی که متقاضی آزمون عملی رشته علوم ورزشی (در بخش پذیرش با آزمون) شده اند، می‌توانند پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، حتی اگر بر اساس مندرجات کارنامه در دوره روزانه مجاز به انتخاب رشته نشده باشند نیز با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش در زمان مقرر نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی دوره روزانه از رشته علوم ورزشی در فرم انتخاب رشته این آزمون در هر اولویتی که علاقه دارند، اقدام کنند.

۳- متقاضیان رشته تحصیلی مذکور براساس اولویت‌بندی رشته‌های خود در فرم انتخاب رشته گزینش خواهند شد.

یادآوری مهم: متقاضیان رشته علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار بوده و بخصوص از سلامت قلبی و ریوی خود یقین داشته و آمادگی لازم برای آزمون عملی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را داشته باشند.

با توجه به اینکه در محل حوزه برگزاری آزمون عملی، معاینه پزشکی و غربالگری وضعیت بدنی و تندرستی با نظارت پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد شد، بنابراین به همراه داشتن گواهی سلامت و ارائه گواهی تندرستی برای متقاضیان نیاز نیست.

۴- آزمون عملی رشته علوم ورزشی برای متقاضیان براساس زمان اعلام شده در جدول مندرج در اطلاعیه برگزار می‌شود. متقاضیان باید براساس استان محل اقامت و طبق برنامه زمانی اعلام شده؛ در آزمون عملی شرکت کنند. کارت شرکت در آزمون عملی؛ در حوزه‌های برگزاری آزمون عملی تحویل متقاضیان خواهد شد.

۵- متقاضیان رشته علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی علاوه بر مبلغ واریزی برای هزینه آزمون عملی (موضوع پرداخت ۳ میلیون و ۴۰ هزار ریال) در اطلاعیه مورخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳، باید از روز شنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳ به درگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی به نشانی www.ssrc.ac.ir مراجعه و مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت انجام معاینه پزشکی و غربالگری وضعیت بدنی و تندرستی پرداخت کنند. در ضمن رسید هزینه پرداختی را پرینت گرفته و در روز آزمون عملی به نماینده پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی مستقر در حوزه تحویل دهند.

۶- آزمون عملی در روز پنجشنبه ۸ شهریور ماه برای آقایان، روز جمعه ۹ شهریور ماه برای خانم‌ها مطابق جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه برگزار خواهد شد. ضمناً این آزمون علاوه بر تاریخ‌های فوق، در روز ۱۰ شهریور ماه صرفاً در حوزه دانشگاه فردوسی مشهد و فقط برای خانم‌ها برگزار خواهد شد.

یادآوری مهم برای متقاضیان:

۱- فیلم شیوه اجرای آزمون، همراه با دستورالعمل‌های مربوط، در درگاه پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی www.ssrc.ac.ir قابل مشاهده است. متقاضیان می‌توانند با مشاهده فیلم و انجام تمرینات لازم، آشنایی و آمادگی نسبی بیشتری برای شرکت در آزمون علوم ورزشی کسب کنند.

۲- متقاضیان باید یک ساعت قبل از حضور در حوزه، آب و مواد غذایی مورد نیاز خود را مصرف کنند تا در صورت طولانی شدن فرآیند آزمون دچار ضعف جسمی نشوند. همراه داشتن نوشیدنی و میان وعده مناسب و مصرف شخصی این مواد بلامانع است.

۳- زمان پذیرش داوطلبان آزمون عملی رشته علوم ورزشی در حوزه‌هایی که داوطلبان باید بر اساس حرف اول نام خانوادگی مراجعه کنند، برای نوبت صبح از ساعت ۶ تا ۹ صبح و اجرای آزمون تا ساعت ۱۲ و زمان پذیرش در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۳ تا ۱۵ و زمان اجرای آزمون تا ساعت ۱۷ خواهد بود.

۴- زمان پذیرش در حوزه‌هایی که داوطلبان تفکیک فهرست الفبایی نشده اند، از ساعت ۶ تا ۹ صبح و زمان اجرای آزمون تا ساعت ۱۴ خواهد بود.

۵- به همراه داشتن یک قطعه عکس ۴×۳، لباس و کفش ورزشی، اصل شناسنامه یا کارت ملی و پرینت واریزی معاینه پزشکی و غربالگری وضعیت بدنی و تندرستی به مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در زمان مراجعه به حوزه آزمون عملی ضروری است. در غیر این‌صورت از متقاضی آزمون عملی به عمل نخواهد آمد.

۶- همه متقاضیان باید طبق برنامه زمانی مندرج در ذیل اطلاعیه به حوزه‌های برگزاری آزمون عملی مراجعه کنند، زیرا آزمون عملی علوم ورزشی، تمدید و تکرار نخواهد شد.

جدول زمانبندی حضور داوطلب در حوزه آزمون عملی رشته علوم ورزشی بر اساس حروف الفبای نام خانوادگی سال ۱۴۰۳ در اینجا قابل مشاهده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار