سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دامنه نوسان بورس افزایش می یابد

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دامنه نوسان بورس کشور از ابتدای هفته آینده افزایش می یابد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران مبنی بر جزئيات ورود بانک‌ها به حمایت از بازار سرمایه برای بهبود شرایط فعلی گفت: چند محور در جلسه فوق‌العاده بورس مطرح شد که بخشی آن درباره پیشنهاد سازمان بورس بود که با نگاه مثبت بانک مرکزی مواجه شد. این پیشنهاد مبنی بر این است که کمک‌های به شکل قدیمی خودش در شکل حمایت‌ها از یونیت‌های صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق توسعه بازار از طریق بانکی حمایت شویم.

وی ادامه داد: این اقدام هم برای بانک‌ها سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و هم منابع مردم در بانک‌ها از بین نمی‌رود و هم سودآور خواهد بود. از سوی دیگر به نهادهایی تثبیتی کمک خواهد شد. 

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه کمک ٢ همتی صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه و صندوق تثبیت صورت گرفته است گفت: سال گذشته صندوق توسعه ملی طبق یک مصوبه قانونی منابعی را باید به صندوق تثبیت واریز می‌کرد، آنجا هم ما پیشنهاد مشارکت را دادیم و در صندوق توسعه ملی بر یونیت ‌ها سرمایه گذاری، یونیت‌های صندوق را خریداری و آخر سال که گزارش مالی که صورت‌ها بررسی کرد، افراد در صندوق توسعه ملی در صندوق ابزار خوشحالی و رضایت کردند.

خاندوزی درباره ممنوعیت قانونی ورود بانک‌ها به بازار سرمایه تاکید کرد: با تایید بانک مرکزی طی کردن تشریفات ارکان بانک‌ها این اقدام قابل اجرا است و نیاز به قانون ندارد.

وزیر اقتصاد گفت: تا هفته آینده دامنه نوسان بورس افزایش پیدا می کند.

در ادامه  علیرضا بنی هاشمی رئیس مجمع مدیران با بیان اینکه  مجمع مدیران ایران می تواند مرجعی برای حضور و حمایت از مدیران ارزش آفرین باشد گفت: حمایت همه جانبه و کمک به رفع موانع پیش روی مدیران فعال در حوزه اقتصاد و تولید کشورورصد نوع مدیریت و ایجاد کارنامه های عملکردی از اولویت های این مجموعه خواهد بود .

وی افزود: از جمله رسالت های مجمع مدیران ایران مشاوره وارائه خدمات درحوزه اقتصاد دیجیتال وهوش مصنوعی ،تسهیل گری درجهت حل مشکلات مدیران وصاحبان کسب و کارها است.

بنی هاشمی بیان کرد: ایجاد کمیته های مشترک مالی، بانکی وبازار سرمایه برای حمایت های مالی از بنگاه های اقتصادی، تشکیل کارگروه مشترک با کمیسیون های مرتبط با مجلس شورای اسلامی و وزارت خانه های مربوطه برای حل مشکلات مدیران وصاحبان کسب وکار ها از جمله برنامه این مجمع است.

وی  بیان کرد: تشکیل کمیته های مشترک با قوه قضاییه برای تسریع در مشکلات قضایی مدیران و صاحبان کسب و کارها، تشکیل صندوق های سرمایه گذاری درحمایت از صنایع کوچک ومتوسط و ایجاد حمایت از صاحبان ومدیران صنایع,معادن ، کشاورزی دامداری ،حمل ونقل،هوا فضا، اقتصاد دیجیتال، پزشکی وگردشگری و…. از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

وی افزود:  تسریع وتسهیل در امورات بازرگانی ،گمرک وصادرات وواردات صاحبان صنایع، جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی برای پروژه های ملی وکمک به انتقال تکنولوژی و ارزیابی وانتخاب مدیران نمونه درسطوح مختلف اقتصادی سیاسی فرهنگی واجتماعی اعم از دولتی خصولتی وبخش خصوصی و... است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: بورس ، رشد اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.