سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی‌ صد در صدی آتش‌نشانان در ایام‌ اربعین

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان از آمادگی‌ صددرصدی آتش نشانان در ایام‌ اربعین خبر داد و گفت: در این ایام‌ استقرار نیروهای امدادی در نقاط‌ مختلف شهر افزایش می‌یابد.

سید صادق پورسینااظهار داشت: در کنار آماده‌باش صد در صدی نیروهای آتش نشانی در ایام اربعین‌، استقرار تیم‌های امدادی را  در سطح شهر را افزایش دادیم تا در صورت بروز حوادث  بتوانیم در کمترین زمان خدمات امدادی را ارئه کنیم.

وی از ارائه آموزش‌های ایمنی و اطفاء حریق به مسئولان موکب‌های اربعین خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه دسترسی ما به موکب‌ها محدود بود‌‌، از ظرفیت آموزشی استفاده کرده و کلیپ‌های آموزشی در خصوص ارتقای ایمنی و آشنایی با مباحث آتش‌سوزی و روش‌های مواجهه و مقابله با آتش سوزی تهیه و توزیع کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان افزود: این کلیپ های آموزشی در قالب چند بخش و مدت زمان 3 یا چهار دقیقه‌ای ساخته شد تا کمتر‌شاهد آتش سوزی و حوادث نظیر آن باشیم.

پورسینا با بیان اینکه امسال برنامه اعزام نیروهای عملیاتی به مرز عراق را نداریم، عنوان کرد: با توجه به اینکه پارسال شاهد 5 میلیون تردد زائر در محورهای مواصلاتی استان بودیم، در مدیریت کلان‌کشوری به این نتیجه رسیدند که مدیریت و کنترل این حجم از تردد در استان‌ کار بسیار بزرگی است.

وی از وجود ایستگاه‌های دائمی آتش نشانی در سمت وروی و خروجی  شهر  خبر داد و گفت: از سمت مرکز استان،‌ تهران و خروجی شهر به  سمت کرمانشاه و کردستان ایستگاه دائمی آتش نشانی داریم‌ که حوادث را مدیریت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی‌و خدمات ایمنی شهرداری همدان افزود: استقرار نیروهای ما در سطح شهر نیز سطح پوشش را افزایش می‌دهند تا مردم احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشند.

پورسینا در پاسخ به این سوال که آیا موکب‌ها تعداد عملیات آتش نشانی را  افزایش می‌دهند؟ تصریح کرد: خیر، تاکنون مشکل چندانی در بحث مخاطرات موکب‌ها نداشتیم اما آنچه تعداد عملیات ما را افزایش می‌دهد مربوط به افزایش دماست که سبب ایجاد مشکل و مخاطره در دستگاه‌های برودتی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه موکب‌ها باید مجهز به سیستم دستی اطفاء حریق باشند، اظهار داشت: مسئولیت تامین و نظارت بر ایمنی موکبها بر عهده مسئولان‌موکب‌ها است اما در صورت نیاز می‌توانیم  کارشناسان خود را برای ارزیابی ایمنی در سطح شهر اعزام کنیم.

برچسب ها: اتش نشانی ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.