مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت:برای اجرای اصلاح شبکه فاضلاب در بلوار ۹ دی شهر همدان ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

 فرهاد بختیاری‌فر گفت: اصلاح شبکه فاضلاب از میدان آتش‌نشانی تا دفاتر پیشخوان خدمات دولتی همدان در بلوار دی در حال اجرا است و تا الان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او با بیان اینکه خط اصلی انتقال فاضلاب در خیابان ۹ دی اجرا شده و در حال اتصال خطوط فرعی در کوچه‌های این خیابان به شبکه اصلی بلوار هستیم، تصریح کرد: برای اجرای این طرح از ۴۰۰ متر لوله پلی‌اتیلن دوجداره به قطر هزار میلی‌متر در خط انتقال اصلی بلوار استفاده شده و حدود ۱۰۰ متر لوله فرعی با قطر ۲۵۰ میلی‌متر برای اتصال کوچه‌های منتهی به خط اصلی، در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت:۵۴ میلیارد ریال مبلغ اولیه این پیمان است و با احتساب هزینه لوله مبلغ کار اجرا شده به ۷۰ میلیارد ریال می‌رسد.

بختیاری فر گفت: تاکنون ۵۰ انشعاب در این طرح به روزرسانی و به شبکه جدید، متصل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۳۲ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۱.۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی سال گذشته در استان اجرا شده است.

بختیاری فر با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۱۱ شهر و روستای استان همدان جمع آوری و تصفیه فاضلاب انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر شهر‌های همدان، ملایر، کبودرآهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستا‌های ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند.

او گفت: در حال حاضر هزار و ۶۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۷۵ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.