سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیجار و دیواندره؛ صدرنشین خرید تضمینی گندم در کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان، در شهرستان‌ های بیجار با ۲۷۵ هزار و ۵۴۲ تن و دیواندره با ۱۹۲ هزار و ۶۸۱ تن بوده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تاکنون یک میلیون و ۸۲ هزار و ۶۹۹ تن گندم خرید تضمینی شده است که  از این میزان یک میلیون و ۶۷ هزار و ۵۵۵ هزار تن در سامانه ثبت شده است.

 نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: شهرستان‌های بیجار با ۲۷۵ هزار و ۵۴۲ تن، دیواندره با ۱۹۲ هزار و ۶۸۱ تن، دهگلان با ۱۷۸ هزار و ۸۱۲ تن و قروه با ۱۷۷ هزار و ۵۷۱ تن بیشترین میزان خرید گندم را ثبت کرده اند.

وی ادامه داد: سقز با ۱۶۳ هزار و ۹۸۶ تن، کامیاران با ۴۹ هزار و ۳۹۰ تن و سنندج ۲۹ هزار و ۹۱۴ تن در رده‌های بعئدی جدول خرید تضمینی گندم قرار دارند.

خرید روزانه گندم در استان را ۱۰هزار و ۵۳۴ تن اعلام کرد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

امسال ۸۷ مرکز در استان خرید تضمینی گندم را برعهد دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
ماشالله