سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ تورم در قم به کمتر از میانگین کشوری کاهش یافت

استاندار قم گفت: وعده داده بودیم قم را به ارزان‌ترین شهر کشور تبدیل کنیم؛ بعد از یک سال توانسته‌ایم نرخ تورم را به کمتر از میانگین کشور کاهش دهیم.

سیدمحمد آقامیری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه در حوزه دامپزشکی نیازمند افزایش آگاهی مردم هستیم گفت: برخی نکات آموزشی در حوزه پیشگیری از بیماری وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی باید نسبت به آن توجه داشته و از طریق قالب‌های مختلف به اطلاع مردم برسانند.

استاندار قم افزود: مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی موظف است سلامت گوشت را از درب کشتارگاه تا واحد صنفی مورد بررسی و نظارت قرار دهد؛ وظیفه نظارت و بررسی دامپزشکی نیز پیش از رسیدن دام به کشتارگاه تعریف شده است.

او ادامه داد: سلامت مردم خط قرمز ما بوده و در برخورد با شخصی که به سلامت مردم آسیبی وارد کند اغماضی در برخورد با وی نخواهیم داشت.

آقامیری گفت: دستگاه‌های نظارتی توجه داشته باشند اگر واحد قصابی محصول خود را خارج از چرخه مشخص و قانونی تهیه نماید بدون اغماض باید با آن برخورد کنند.

استاندار قم تصریح کرد: در کنار نظارت باید بستر را طوری فراهم کنیم که بازار رقابتی شود؛ هرچه این رقابتی بودن افزایش پیدا کند در نتیجه باعث کاهش نرخ محصولات می‌شود.

آقامیری در ادامه با بیان اینکه برخی سودجویان هر از گاهی با احتکار کالا به دنبال افزایش نرخ آن هستند عنوان کرد: جهاد کشاورزی و دستگاه‌های همکار در این موقع موظف هستند محصول را به حدی در بازار تزریق کنند که مازاد بر عرضه داشته باشیم تا سودجو نتواند به اهداف خود برسد.

نماینده عالی دولت در استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا روزی که مسئولیت داشته باشیم موظف به تلاش مضاعف و رسیدگی به مشکلات مردم هستیم عنوان کرد: سیاست‌های دکتر پزشکیان همان سیاست‌ها و برنامه‌های جهادی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

او افزود: هدف دکتر پزشکیان خدمت به مردم بوده و هر مدیری که بر خلاف آن اقدامی انجام دهد یعنی بر خلاف سیاست‌های نظام حرکت کرده است.

استاندار قم تشریح کرد: روحیه جهادی، خستگی ناپذیری و دغدغه مشکلات مردم از ویژگی‌های است که بین شهید رئیسی و دکتر پزشکیان مشترک بوده و حالا که رئیس جمهور بر این موضوع تاکید دارد ما هم موظف هستیم مسیر دولت چهاردهم را با قدرت طی کنیم.

آقامیری در ادامه گفت: ما وعده داده بودیم قم را به ارزان‌ترین شهر کشور تبدیل کنیم؛ آمار گواه این است که بعد از گذشت یک سال کار جهادی توانسته‌ایم نرخ تورم را به کمتر از میانگین کشور کاهش داده و چند پله دیگر را طی کنیم قم را به عنوان ارزان‌ترین شهر معرفی خواهیم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.