سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ نوبت آب به کشاورزان در مهاباد اختصاص می‌یابد

مدیر منابع آب مهاباد گفت: تا اواخر شهریورماه امسال ۵ نوبت آب برای آبیاری اراضی کشاورزی پایاب سد به کشاورزان این شهرستان اختصاص می‌یابد.

خالد رحمانی مدیر منابع آب مهاباد با اشاره به مدیریت آب مخزن سد این شهر‌ستان، گفت: با مدیریت صحیح و خوب آب ذخیره پشت سد مخزنی مهاباد که همواره از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای و این مدیریت و البته از دغدغه‌های عموم مردم در سال‌های کم‌آبی بوده، ضمن تأمین آب آشامیدنی پایدار شهری و روستایی، تأمین حقابه دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری شهرستان، ۴ نوبت آبیاری کشاورزی رهاسازی شده و تا نیمه شهریورماه ۵ نوبت آن نیز به کشاورزان منطقه اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه حفظ و صیانت از منابع آبی شهرستان از اهم وظایف خطیر این مدیریت است، افزود: عملیات جلوگیری از حفار‌های غیرمجاز یکی از برنامه‌ها بوده که در شبانه روز گذشته با همکاری دادستان و عوامل نیروی انتظامی از حفر دو حلقه چاه غیرمجاز جلوگیری و ادوات غیرمجاز آنها توقیف شد.

رحمانی اضافه کرد: به پیشنهاد جهادکشاورزی شهرستان تأمین آب کشت پاییزه نیز امسال از برنامه‌های این مدیریت است.

مدیر منابع آب مهاباد ضمن قدردانی از شرکت توزیع برق شهرستان در همراهی و جلوگیری از قطع برق ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی شبکه آبیاری برای جلوگیری از تنش‌ها و رفاه حال کشاورزان که یکی از مصوبات جلسات قبل بود، بر لزوم حل همیشگی مشکل و تعیین تکلیف نهایی ایستگاه‌های پمپاژ ۴، ۵، و ۶ هم تأکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.