سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه جهانی غذا:

نمی‌توانیم غذای کافی به غزه وارد کنیم

مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا از رژیم صهیونیستی به دلیل سنگ اندازی در ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه انتقاد کرد.

رژیم صهیونیستی با هدف تکمیل برنامه نسل کشی فلسطینیان در غزه اقدام به سنگ اندازی در ورود اقلام بشردوستانه به ویژه غذا به این باریکه می‌کند. این اقدام تل آویو اکنون باعث ایجاد قحطی در بسیاری از مناطق غزه شده است به طوری که تمامی جمعیت ساکن در این باریکه امنیت غذایی خود را از دست داده اند. 

به گزارش الجزیره، کورین فلیشر، مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا از رژیم صهیونیستی به دلیل سنگ اندازی در ورود کمک‌های غذایی به غزه انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: اکنون برای برنامه جهانی غذا بسیار دشوار است که مواد غذایی کافی به مردم تحت محاصره غزه برساند. ما مجبور به لغو یا کاهش جیره غذایی فلسطینیان شده ایم. ما برای کمک به یک میلیون نفر در ماه آمادگی غذایی داریم، اما نمی‌توانیم به میزان کافی غذا وارد غزه کنیم. 

این مقام سازمان ملل خاطر نشان ساخت: ۳ دلیل اصلی برای این موضوع وجود دارد. نخست، اکنون گذرگاه‌های مرزی کافی برای ورود اقلام غذایی به غزه وجود ندارد. دوم، اگر ما موفق به ورود کمک‌های غذایی به غزه شویم، اسراییل اقدام به اعمال محدودیت‌های گسترده در عبور و مرور کرده و این موضوع انتقال مواد غذایی به مناطق مختلف این باریکه را دشوار می‌کند؛ و در نهایت، عملیات کمک رسانی در میان فلسطینیان به دلیل شرایط جنگی اکنون بسیار پیچیده است. 

وی در پایان افزود: در سفر اخیری که به غزه داشتم شاهد آن بودم که جاده‌های مواصلاتی در این باریکه ویران شده است. اکنون غزه به دلیل دستور تخلیه دائمی که اسراییل صادر می‌کند و ادامه عملیات ارتش این رژیم، کمک رسانی‌ها با دشواری انجام می‌شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.