سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازاد تولید ماهانه مرغ به ۲۰ هزار تن رسید

دبیر کانون پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: بنابر جوجه‌ریزی‌های اخیر، ماهانه ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی مرداد ماه به حدود ۱۴۰ میلیون قطعه برسد.

به گفته او، بنابر آمار از مجموع ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که ۲۰ تا ۳۰ هزار تن از این میزان مازاد است که باید به بازارهای هدف صادر شود یا خرید تضمینی مرغ مازاد صورت بگیرد.

فروغی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت ذرت و نرخ ۲۲ تا ۲۵ هزار تومانی هر قطعه جوجه یکروزه، قیمت تمام شده هر کیلو مرغ برای مرغدار ۶۳ تا ۶۴ هزار تومان است، در حالیکه قیمت فروش ۵۳ تا ۶۰ هزار تومان در استان های مختلف متغیر است.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه پتانسیل حدود ۲ میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد، افزود: بنابر آمار ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است و اگر مسئولان بدنبال صادرات مداوم مرغ هستند، ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی باید صورت بگیرد، در غیر این صورت بالاتر از ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی توجیهی ندارد.

او درباره آینده بازار مرغ گفت: بازار مرغ به سیاست های وزیر جهاد بستگی دارد، اما از وزیر جدید خواستار تامین به موقع نهاده و حذف قیمت گذاری دستوری هستیم چراکه طی ماه های اخیر یارانه از جیب تولیدکننده به تولید داده می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.