سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۵٠درصد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور+ فیلم

تاکنون ۵٠درصد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور اجرا شده و مشوق های آن در روند تثبیت میزان نزولی جمعیت و افزایشی فرزندآوری تأثیر داشته است.

 امیرحسین بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت:در هفت سال گذشته، ۲۰ درصد کاهش میزان باروری در کشور داشتیم و امسال در ۱۵ استان، میزان باروری و فرزندآوری افزایشی شده است.

وی با اشاره به ماده ۶٨ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی اعطای تسهیلات ازدواج به زوج هایی که بیشتر از چهار سال از تاریخ عقدشان نگذشته باشد افزود: تاکنون دو و نیم میلیون نفر در کشور تسهیلات ازدواج دریافت کردند و البته بسیاری در نوبت هستند.

 وی اضافه کرد: همچنین طبق ماده ١٠ این قانون، تسهیلات فرزندآوری به متولدان سال ١۴٠٠ به بعد تعلق می گیرد و تاکنون به یک و نیم میلیون نوزاد در کشور اختصاص یافته است.

 رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: با اجرای ماده ۴٣ قانون جوانی جمعیت، درمان ناباروری در مراکز دولتی ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی ،خیریه و عمومی غیردولتی، پوشش بیمه تا ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی ( ۵۰ درصد) زیر پوشش قرار گرفته و استقبال زوج ها برای درمان افزایش یافته است.

بانکی پور افزود: در بخش حقوق و دستمزد، در دو سال گذشته (طی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) ، حق اولاد، هشت برابر و حق تأهل، دو و بیست و پنج شده است.

 وی ادامه داد: تاکنون به ٢۵٠ هزار مادر در کشور که فرزند دوم به بعدشان پس از اجرای قانون متولد شدند، ماشین به قیمت کارخانه اختصاص یافته و در مجموع ١٠٠ هزار میلیاردتومان به آنها کمک مالی شد.

 رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده افزود: همچنین طبق مواد ٣ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به ازای تولد فرزند سوم و بیشتر، از ۲۴ مهر سال ١۴٠٠ به بعد و به خانوارهای دارای چهار فرزند کمتر از ٢٠ سال یک قطعه زمین حداکثر ٢٠٠ متر مربعی به ارز‌ش حداکثر یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان اختصاص می یابد.

 به گفته بانکی پور، تا کنون ٨٠ هزار خانوار مشمول در کشور ، این زمین ها را دریافت کرده اند.

خانوار های مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شامل خانوار های دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال و خانوارهایی که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ متولد شده اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت ثبت نام کنند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره در ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ تصویب و اجرای آن را در آبان همان سال ابلاغ شد.

اجرای ۵٠درصد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.