سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف سه تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف سه هزار و ۹۴ کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان خبر داد.

سردار امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه رسانه‌ها در ایجاد محیط امن در جامعه نقش برجسته و بی بدیلی دارند افزود: امنیت یک موضوع بین بخشی است که با تعامل نهاد‌ها و اقشار مختلف مردم می‌توان به آن دست یافت و به همین منظور نیروی انتظامی نگاه ویژه‌ای به جایگاه و نقش رسانه دارد.
با بیان اینکه اهمیت احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است بیان کرد: فعالیت‌های رسانه باید در جهت آگاهی بخشی به مردم و تقویت پلیس برای اجرای ماموریت‌های مد نظر باشد.

وی ادامه داد: امنیت در جامعه بسیار امر مهم است چرا که دشمن به دنبال جنگ نرم و جنگ شناختی است و رسانه‌ها با انعکاس اخبار درست نباید اجازه بدهند که دشمن با سیاه نمایی‌ها به هدف خود برسند.
وی ادامه داد: باید از ابزار الکترونیکی برای کنترل ترافیک استفاده کرد در حالی که دوربین پایش و کنترل سرعت در شهر همدان کم است و چراغ‌ها نیز هنوز هوشمند نشدند.
فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: شهرداری باید نسبت به نصب دوربین‌های ثبت سرعت به ویژه در معابر پر ترافیک از جمله بلوار بعثت اقدام کند تا رانندگان متخلف در صورت تردد با سرعت غیرمجاز اعمال قانون شوند.
سردار امیری افزود: کار‌های زیادی در حوزه ترافیک استان صورت گرفته، اما این فعالیت‌ها پاسخگوی نیاز و مطالبات مردم نیست بنابراین انتظار می‌رود رسانه‌ها با بازنشر مطالبات و کمبود‌ها مسئولان را پای کار بیاورند.
وی با اشاره به اینکه امنیت در سطح استان همدان وجود دارد افزود:، اما ارتقا آن بسیار ضروری است. 
فرمانده انتظامی سردار امیری با بیان اینکه در حوزه سرقت‌های مهم از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ در صد کاهش داشته ایم و در سرقت‌های خورد ۲۴ درصد کاهش داشته ایم ابراز داشت: در خصوص کشفیات هم ۳۷ درصد افزایش کشف را شاهد بودیم.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه جرایم سایبری امسال ۸ درصد افزایش داشته گفت: در صورت برداشت غیرمتعارف از حساب بانکی، مالباختگان موضوع را از طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا سریع حساب مسدود شود.
سردار امیری ادامه داد: تلاش کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات و ردیابی و مسدودکردن حساب کلاهبرداران سایبری موجب شده روزانه یک تا ۲ میلیارد ریال به حساب مالباختگان در همدان بازگردد.

وی بیان کرد: میزان کشفیات پلیس فتا و برخورد با کلاهبرداران سایبری در امسال ۵۸ درصد افزایش یافته که در این باره بر اساس ارزیاب‌های صورت گرفته پلیس فتا همدان رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سرقت به عنف ۲۱ درصد بوده نسبت به مشابه پارسال کاهش داشته ایم، گفت: در ۴ ماهه امسال بیش از۱۴۲ هزار تماس عملیاتی داشتیم.
سردار امیری ادامه داد: در مرحله دوم انتخابات بیش از ۱۴۰۰ صندوق اخد رای زیر پوشش نیروی انتظامی بوده است.
وی به کشفیات در حوزه مواد مخدر اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳ تن و ۹۴ کیلو گرم مواد مخدر کشف شده که این میزان نسبت به مشابه پارسال ۳ درصد افزایش کشفیات داشتیم.
فرمانده انتظامی استان درخصوص تصادفات منجر به فوت گفت: ۲۰ درصد کاهش تصادفات درون و برون شهری داشتیم که بیشتر عامل تصادفات خواب الودگی و سرعت غیر مجازاست. 
وی افزود: پارسال ۳۰ نقطه حادثه خیز شناسایی و اصلاح شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.