محمد داودی گفت: ۴۰ کانال و گروه که در شبکه های اجتماعی اقدام به تبلیغ، عرضه و فروش موادمخدر می کردند طی ۲ هفته گذشته شناسایی و به نهادهای مسئول معرفی شدند.

 محمد داودی رییس کمیته مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها در فضای مجازی استان همدان روز شنبه در چهارمین نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: به دنبال مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها در فضای مجازی ، از ۲ هفته پیش فعالیت این مجموعه آغاز شد.

وی بیان کرد: فضای مجازی با زندگی مردم عجین شده است و افراد سودجو از این فضا و ظرفیت ها برای تبلیغ و فروش مواد مخدر استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه همانند فضای حقیقی در فضای مجازی نیز جدی ورود شده است گفت: برنامه آموزشی، تهیه و تولید در فضای مجازی منتشر می شود تا خانواده ها با تبعات مصرف مواد مخدر به ویژه گل آشنا شوند.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز گفت: ساماندهی زباله گردها یکی از مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بود که در این راستا شرکت بهروب فعالیت خود را آغاز کرد.

مرتضی رضایی افزود: شرکت «بهروب» وارد چرخه جمع آوری زباله ها در سطح شهر شد که در اولین گام نسبت به شناسایی زباله گرد های خودروی، موتوری و پیاده اقدام کرده است.

وی بیان کرد: در این راستا افرادی که نسبت به جمع آوری زباله اقدام می کنند دارای شناسه می شوند و افراد زباله گرد ساکن در گرمخانه نیز زیر پوشش این شرکت قرار می گیرند.

مسئول کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر همدان نیز گفت: ۲۰۶ مرکز اس یو دی، ۲ مرکز ماده ۱۶، چهار مرکز دی.آی.سی، ۹ مرکز ترک اعتیاد دولتی و ۱۹۰ مرکز ترک اعتیاد خصوصی در استان همدان فعال است.

طوس کیانی افزود: ۶۰ هزار بیمار در این مراکز تحت درمان هستند همچنین تعداد بیماران اچ.آی.وی تحت درمان رایگان ۱۰۸ نفر است.

وی اضافه کرد: ۱۱۵ بانوی معتاد در مرکز دولتی درمان اختلالات مصرف دانشگاه علوم پزشکی (مرکز حنانه) در حال طی فرآیند درمان هستند.

مسئول کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: ۴۵۰ مورد بازدید از مراکز درمان اختلالات مصرف مواد مخدر (اس.یو.دی)، اردوگاه های ماده ۱۶ و کمپ های ماده ۱۵ صورت گرفت و چهار مرکز متخلف با دستور دادستان در قرارگاه نظارت بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تعطیل شد.

کیانی ارایه خدمات به مادران باردار معتاد و درمان کودکان و نوجوانان معتاد در بیمارستان ها، تحت درمان قرار گرفتن سه هزار بیمار در مراکز درمان سرپایی اختلالات مصرف مواد دولتی و دانشگاهی را از دیگر خدمات عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.