سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میقاتی: تهدیدات اسرائیل انگیزه‌ای برای همبستگی لبنانی‌ها است

نخست وزیر لبنان تاکید کرد عاملی که منجر به اتحاد بیشتر در لبنان شد، تهدیدات رژیم صهیونیستی درخصوص حمله به این کشور است.

نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان تاکید کرد که تنها نگرانی که لبنانی‌ها را در این مرحله گرد هم می‌آورد، مقابله با تهدیدات جدید اسرائیل است.

براساس گزارش آر تی، میقاتی در بیانیه‌ای در نشست‌هایی که در چارچوب پیگیری طرح فوریت‌های آماده‌شده توسط دولت برگزار شد، تاکید کرد: جامعه، نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی باید به وظایف خود در قبال لبنان عمل کرده و در این شرایط سخت از لبنان حمایت کنند، به‌ویژه که به دلیل آوارگان سوری بار‌های بسیار سنگینی را متحمل شده است.

او با تاکید بر اینکه تنها نگرانی که لبنانی‌ها را در این مرحله گرد هم می‌آورد مقابله با تهدیدات جدید رژیم صهیونیستی و تجاوزات علیه لبنان است، خاطرنشان کرد: تجاوزات و تهدیدات اسرائیل باید انگیزه اضافی و اساسی برای همبستگی در میان لبنانی‌ها باشد. بحث‌های جانبی را باز نکنیم، زیرا اکنون زمان آن نیست.

میقاتی دوشنبه نیز اعلام کرده بود رایزنی‌های دیپلماتیک به منظور توقف تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و از سوی دیگر برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، فعال است.

از ابتدای جنگ غزه تاکنون، مقاومت لبنان در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و مقاومت فلسطین شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار می‌دهد و اعلام کرده حملاتش تنها با برقراری آتش‌بس در نوار غزه متوقف می‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.