نخست وزیر لبنان اعلام کرد که در خصوص حمله به سفارت آمریکا با فرماندهان ارتش در ارتباط است و بر لزوم انجام تحقیقات تاکید کرد.

شورای وزیران لبنان اعلام کرد نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور در دیدار با موریس سلیم، وزیر دفاع لبنان موضوع تیراندازی به سفارت آمریکا در شهر «عوکر» را پیگیری کرد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، شورای وزیران در بیانیه خود اعلام کرد که میقاتی یک سلسله تماس‌ها با ژنرال جوزف عون، فرمانده ارتش و رهبران سرویس‌های امنیتی انجام داد. این شورا اعلام کرد: به طرف‌های ذیربط اطلاع داده شد که وضعیت باثبات و پایدار است. تحقیقات برای مشخص شدن شرایط حادثه سفارت آمریکا و دستگیری دست اندرکاران در جریان است.

ارتش لبنان اوایل امروز چهارشنبه اعلام کرد که سفارت آمریکا در معرض تیراندازی یک فرد سوری قرار گرفته است. این ارتش در بیانیه خود اعلام کرد: اعضای ارتش مستقر در منطقه عامل تیراندازی را دستگیر کردند و او برای بررسی شرایط حادثه به بیمارستان منتقل شد.

سفارت آمریکا در بیروت به نوبه خود در بیانیه‌ای اعلام کرد که ورودی ساختمان مورد هدف آتش سلاح‌های سبک قرار گرفت. این سفارتخانه تاکید کرد که حال همه کارکنان سفارت خوب است. سفارت آمریکا افزود که  تحقیقات ادامه دارد و با مقامات مجری قانون در لبنان در تماس نزدیک است. این سفارتخانه همچنین تایید کرد که این حادثه را با نیرو‌های ارتش پیگیری می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار