سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی طرح‌های حوزه فنی در صدا و سیمای مرکز فارس

سه طرح در حوزه فنی، امروز و در سفر معاون امور استان‌های رسانه ملی در شیراز به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل دو طرح واحد سیار HD و سامانه ارتقای کیفیت تصویر با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی است که امروز با حضور معاون امور استان‌های رسانه ملی در شیراز افتتاح شد.

سامانه ارتقای کیفیت تصویر برای نخستین بار در کشور به همت ۲ تن از همکاران پیشکسوت صدا و سیمای فارس، آقایان سید محمد حسن نبوی زاده و علی عباسپور و با مشارکت همکاران معاونت فنی صدا و سیمای فارس در دو حالت برخط و بیرون از خط (آفلاین) طراحی و تولید شده است.

در حالت بیرون از خط، سامانه ارتقای کیفیت تصویر بوسیله هوش مصنوعی قادر است با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی تصاویر دریافتی از منابع آرشیوی را دریافت و پردازش کرده و کیفیت تصویر را از قالب اس دی به اچ دی و از اچ دی به فور کی ارتقا دهد.

پردازش این سامانه به گونه‌ای است که همه ریختگی‌ها و خرابی‌های تصویر را بازسازی کرده و تصویری شفاف و باکیفیت ارائه می‌دهد. 

در حالت برخط، این سامانه برای نخستین بار در دنیا طراحی و تولید شده است و برخلاف نرم افزار‌های خارجی که قادر به پردازش لحظه‌ای نیستند، تصاویر را در لحظه به صورت فریم به فریم پردازش و بازسازی می‌کند.

استفاده از این سامانه در پخش صدا و سیمای فارس موجب می‌شود که تصاویر فعلی سیمای فارس در قالب اس دی در لحظه در قالب اچ دی پخش شود.

سامانه ارتقا کیفیت تصویر بوسیله هوش مصنوعی از قالب اس دی به اچ دی در مدت زمان ۶ ماه طراحی و ساخته شده است.

 ساخت سریال ۷ قسمتی روز خون با محتوای حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام هم همزمان با افتتاح طرح‌های فنی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.