سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد بلژیک از اسرائیل برای قطع کمک به غیرنظامیان فلسطینی 

مقامات بلژیک از اسرائیل به دلیل درخواست برای قطع کمک به غیرنظامیان فلسطینی انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر همکاری توسعه بلژیک امروز دوشنبه، ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل را به دلیل اظهاراتش در مورد غیرنظامیان فلسطینی مورد انتقاد قرار داد و جنایت جنگی توصیف کرد.

کارولین گنز در ایکس نوشت: «انکار کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان – کودکان (!) – جنایت جنگی است.»

او همچنین از اسرائیل به دلیل تضعیف فرصت‌ها برای «راه‌حل مسالمت‌آمیز» و تهدید کردن امنیت مردم فلسطین انتقاد کرد.

اوایل روز یکشنبه، بن غفیر هرگونه آتش‌بس و قرارداد مبادله اسیران با گروه فلسطینی حماس را «اشتباهی فاحش» خواند.

او گفت: اگر سوخت آنها را قطع کنیم، ظرف یک هفته آنها به زانو در می‌آیند؛ و اگر کامیون‌های (کمک) را متوقف کنیم، ظرف دو هفته آنها به زانو در می‌آیند. پس چرا ما قصد داریم معامله‌ای انجام دهیم، به خصوص چنین معامله غیر مسئولانه ای؟» 

ماه‌هاست که مصر، قطر و آمریکا مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و حماس را میانجیگری کرده‌اند، اما به دلیل امتناع اسرائیل از برآورده کردن خواسته‌های حماس برای پایان دادن به جنگ، خروج نیرو‌ها از غزه و اجازه بازگشت فلسطینیان آواره به شمال، توافقی حاصل نشده است. 

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به حملات نظامی ویرانگر خود در نوار غزه ادامه داده است، علیرغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری شده بود.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، نزدیک به ۳۹۸۰۰ فلسطینی از آن زمان تاکنون شهید شده اند که بیشتر آنها زن و کودک بوده و بیش از ۹۲۰۰۰ نفر مجروح شده اند.

اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است، که در آخرین حکم به آن دستور داد تا فوراً عملیات نظامی خود را در شهر جنوبی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله به آن در ۶ مه از جنگ پناه برده بودند، متوقف کند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: جنگ غزه ، بلژیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.