سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم:

تقاطع میدان سپاه قم به‌صورت ۳ سطحه احداث می شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه تقاطع میدان سپاه یکی از مهم‌ترین تقاطع‌هاست، گفت: این تقاطع به‌صورت سه سطحه پیگیری خواهد شد.

 عباس حلوایی‌زاده،معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در سخنانی اظهار کرد: ساماندهی بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) یک پروژه بسیار عظیم است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات این پروژه طی سه سال گذشته انجام‌شده است، افزود: ظرفیت پارکینگی و شبیه‌سازی ترافیکی ازجمله اقداماتی است که در مقدمات این پروژه انجام‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه تلاش داریم واحد‌های تجاری این پروژه مناسب با فضای حرم باشد، عنوان کرد: کاربری تجاری و فرهنگی این پروژه حداکثر ۱۳ درصد خواهد بود و بیشترین بخش پروژه را خدمات زائر تشکیل می‌دهد.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شهرداری تونل امام موسی صدر است، یادآور شد: این پروژه می‌تواند مشکلات ترافیکی ضلع غربی حرم مطهر را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک یک سند بالادستی است، اذعان کرد: تمام پروژه‌های شهری با موضوع حمل‌ونقل ازجمله تقاطع‌ها در این سند دیده‌شده است.

میدان مرجعیت در یک سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود

معاون شهردار قم با بیان انجام فاز دو طراحی تقاطع غیرهمسطح مرجعیت گفت: در حال حاضر تقاطع محور کبیری و شهر قائم در دستور کار قرار دارد و نمی‌توان این دو پروژه را به‌صورت همزمان انجام داد.

حلوایی زاده با اشاره به اینکه تقاطع میدان سپاه نیز یکی از مهم‌ترین تقاطع‌ها است، اظهار کرد: برای این تقاطع مطالعات خردنگر و کلان نگر انجام‌شده است و به‌صورت سه سطحه پیگیری خواهد شد.

اجرای چند پروژه عمرانی در منطقه سه شهرداری قم

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۲ میلیارد تومان تقاطع حافظ در منطقه ۳ در حال انجام است، مطرح کرد: تقاطع غیر همسطح میدان زین‌الدین نیز طراحی شده و در مراحل اجرایی قرار گرفته است. همچنین پروژه کمربندی گمرک از سمت میدان شهید رجایی از دیگر پروژه‌های عمرانی در دست اقدام برای منطقه سه شهرداری قم است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در پاسخ به سوالی درباره مسیر دسترسی بیمارستان امام رضا (ع) گفت: بخشی از این کار با احداث تقاطع روگذر بلوار سردار سلیمانی که هم‌اکنون در حال اجرا بوده و در سال جاری به پایان می‌رسد انجام خواهد شد و بخش دیگری باید در تقاطع بلوار امام صادق (ع) و جاده اراک دیده شود که خارج از محدوده شهری بوده و احداث آن به عهده اداره کل راه و شهرسازی استان قم است.

حلوایی زاده همچنین به اشاره به اجرای تقاطع غیر همسطح محور فردوسی و خیابان صدوقی اضافه کرد: روز جمعه به دلیل بتن‌ریزی عرشه در این محدوده انسداد مسیر خواهیم داشت.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.