سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاقوکشی در لندن؛ دو نفر زخمی شدند

پلیس متروپولیتن لندن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در جریان حمله با سلاح سرد، یک دختر و یک زن در یک میدان شلوغ مرکز لندن زخمی شده‌اند.

 ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد، بنا بر اعلام پلیس لندن، یک مرد در پی حمله با چاقو به یک دختر ۱۱ ساله و یک زن ۳۴ ساله در میدان «لستر» در مرکز این شهر دستگیر شده است.

مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند با این حال میزان جراحات و وضعیت جسمانی آنها هنوز مشخص نیست.

این چاقوکشی در حالی رخ داد که انگلیس پس از خشونت‌های هفته گذشته، نا آرام بوده است.

شورش‌ها در بریتانیا پس از انتشار اطلاعات نادرست در مورد چاقوکشی در یک مهمانی آغاز شد؛ مهمانی که در شهر «ساوتپورت» واقع در شمال غربی انگلیس برگزار شده بود. این حمله با چاقو روز دوشنبه (۸ مرداد) در این شهر رخ داد و با تحریک برخی جریان‌ها، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، موجی از احساسات ضد اسلامی را در سراسر بریتانیا به راه انداخت.

مظنون این حمله، یک پسر ۱۷ ساله به نام «اکسل روداکوبانا» است که بر اساس ادعا‌های دروغین شبکه‌های اجتماعی مرتبط با راست افراطی، یک پناهجو است که با قایق به انگلیس رسیده است. در حالی که پلیس تاکید کرده که روداکوبانا در بریتانیا و از والدینی رواندایی متولد شده است.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که آیا حمله با سلاح سرد امروز در لندن، ارتباطی با ناآرامی‌های اخیر در انگلیس داشته است یا خیر.

پلیس انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که در جریان ناآرامی‌ها و تحولات خشونت آمیز راست افراطی در این کشور بیش از ۷۰۰ نفر بازداشت شده اند. انتظار می‌رود با تشدید اعتراضات، بر تعداد بازداشتی‌ها افزوده شود.

برچسب ها: لندن ، چاقوکشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.