سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمانیه:

افزایش قیمت نان در فارس غیر قانونی است

استاندار فارس خصوص افزایش قیمت نان در این استان گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده و هرگونه افزایشی غیرقانونی و تخلف است.

محمد هادی ایمانیه در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار در خصوص موضوع دستگیری یکی از کارکنان استانداری فارس گفت: این مسئله که توسط ضابط قضایی انجام شده هم اینک در مراحل نهایی بررسی و رسیدگی است.

او افزود: علت نیز به سوء استفاده از پست و مقام و دریافت وجه در قبال انجام کاری باز می‌گردد، اما ابعاد این مساله از سوی دستگاه قضایی به طور کامل بررسی و اطلاع رسانی دقیق خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به مشکلات و مطالبه‌گری پرستاران بیمارستان‌های دولتی شیراز گفت: برخی از مشکلات پرستاران از جمله بدهی سازمان تامین اجتماعی به سیستم درمانی، منشاء استانی ندارد.

او ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی از دی‌ماه سال گذشته تاکنون بدهی خود را به سیستم درمانی پرداخت نکرده و دلیلی هم که مطرح می‌کند این است که تامین اجتماعی از دولت طلبکار است و دولت خودش باید این را با طلب سیستم درمان از تامین اجتماعی تهاتر کند.

استاندار فارس با تصریح بر اینکه البته این دلیل در ظاهر منطقی است، اما مشکلاتی در روند ارائه خدمات درمانی به شهروندان ایجاد کرده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز حدود ۳ هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلبکار است و جمع بدهی علوم پزشکی شیراز به پرستاران و کادر درمان نیز از این عدد کمتر است و علوم پزشکی هم معتقد است اگر مطالبات خود را از تامین اجتماعی دریافت کند می‌تواند تمام مطالبات پرستاران را بپردازد.

ایمانیه افزود: در بحث جذب ۳۰۰ پرستار و همچنین افزایش حق اضافه کار پرستاران نیز در یک اقدام بی سابقه در کشور، از طریق شورای تامین استان مجوز‌هایی صادر و به دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابلاغ کردیم.

او گفت: با این حال معتقدیم که اگر تعامل مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیشتر بود از بروز بسیاری از این مشکلات جلوگیری می‌شد، اما همه مشکلات هم به عدم تعامل باز نمی‌گردد و مسائل دیگری مانند کمبود اعتبارات و دریافت مجوز‌ها نیز تاثیرگذار است.

استاندار فارس، در خصوص حضور یا عدم حضور در استانداری فارس در دولت چهاردهم هم گفت: قطعا شغل شریف معلمی را به هر کار دیگری ترجیم می‌دهم.

ایمانیه افزود: هیچگاه دنبال پست و مقام نبوده‌ام، اما اگر جایی و مسئولیتی به من پیشنهاد شود اگر در حد توان خود بدانم از زیر باز مسئولیت شانه خالی نخواهم کرد.

او ادامه داد: برای پست استانداری فارس کیسه ندوخته‌ام و احتیاجی هم به ماندن در این مسئولیت ندارم و شغل شریف معلمی را حتما به هر کار دیگری ترجیح می‌دهم.

ایمانیه افزود: وزیر پیشنهادی کشور را نیز انسانی بسیار معتقد و شریف می‌دانم.

استاندار فارس، در خصوص افزایش قیمت نان در این استان هم با بیان اینکه هنوز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده و هرگونه افزایشی غیرقانونی و تخلف است، بیان کرد: طی هفته گذشته ۱۵ استان کشور افزایش قیمت داده‌اند که به زودی در جلسه شورای آرد و نان استان در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد. 

محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس هم با اشاره اعمال خاموشی و قطع برق گفت: خط قرمز دولت، قطع برق بخش خانگی است.

او افزود: تلاش می‌شود که کمبود برق استان بین بخش‌های کشاورزی، صنعت و خانگی تقسیم شود و این کمبود از طریق اعمال خاموشی در این بخش‌ها جبران گردد، اما در بخش خانگی قطعی برق حداقلی است.

رضایی ادامه داد: در بحث آب نیز در فارس ۱۲۵ شهر و ۲ هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که میزان مصرف آب در این بخش‌ها ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون متر مکعب که یا از سد یا از چاه تامین می‌شود که قطعا گرما و خشکسالی بر منابع آب سد‌ها و چاه‌ها نیز اثر می‌گذارد.

او با تصریح بر اینکه طی سال‌های اخیر در استان یک هزار روستا با تنش آبی مواجه بودند که تنش آّی ۴۰۰ روستا رفع شده و رفع تنش آبی ۳۰۰ روستای دیگر هم در دستور کار قرار دارد، اظهارکرد: قطعا در دولت چهاردهم روند اجرای پروژه‌ها و رفع مسائل و مشکلات مختلف استان شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.