سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار‌های وحشتناک از شرایط اسفناک بهداشتی غزه

دفتر اطلاع‌رسانی غزه اقدام به انتشار برخی آمار‌ها درباره شرایط این باریکه کرد.

۱۰ ماه جنگ در غزه و توحش بی حد و حصر رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی بیش از ۴۰ هزار شهید و ۹۲ هزار مجروح برجای گذاشته است. این در حالی است که این باریکه اکنون از هر منظر به ویرانه‌ای تبدیل شده است که دیگر قابلیت سکونت در آن وجود ندارد. 

به گزارش الجزیره، دفتر اطلاع رسانی غزه امروز (دوشنبه) اعلام کرد: اکنون ۱۲ هزار مجروح جنگی و ۳ هزار بیمار مبتلا به طیف گسترده‌ای از امراض نیازمند خروج از این باریکه برای دریافت خدمات پزشکی در خارج هستند. 

با این حال، رژیم صهیونیستی در هفتم مِی با اشغال گذرگاه رفح اصلی‌ترین مسیر تردد فلسطینیان به خارج را قطع کرده و مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه می‌شود.

داده‌های آماری نشان می‌دهد اکنون ۱۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان نیازمند دریافت فوری خدمات درمانی هستند. همچین یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت غزه به دلیل نبود امکانات بهداشتی و شرایط نابسامان این باریکه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده اند.

مراکز درمانی ابتلای بیش از ۷۱ هزار فلسطینی به هپاتیت را تایید کرده اند. ۶۰ هزار زن باردار فلسطینی اکنون با خطر جدی برای سلامتی خود و جنینشان مواجه هستند. همچنین ۳۵۰ هزار بیمار مزمن به دلیل فقدان دارو در خطر هستند.

اکنون در حالی که خطر گسترش بیماری‌هایی همچون فلج اطفال در غزه وجود دارد، یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن برای کودکان فلسطینی در دست مقامات صهیونیست است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.