سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میدان آیینی در بافت تاریخی شیراز احداث می‌شود

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، از احداث یک میدان آیینی در بافت تاریخی این کلانشهر در راستای برگزاری رویداد‌های آیینی خبر داد.

علی مصلی نژاد در نشست خبری گفت: باتوجه به اینکه در شهر شیراز میدانی برای اجرای رویداد و آئین‌های مختلف وجود نداشت، ایجاد این میدان در فضایی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفته است.

او، همچنین به نظافت خانه‌های رها شده در بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا ۷۵ خانه شناسایی و پلمب شد و تعداد ۹۴۸ پرونده بند ۱۴ که مربوط به مکان‌های خطرساز است تشکیل شد و ۱۸۰ مورد رفع خطر شد. مابقی در مرحله اخذ دستور مراجع قضایی است. 

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز در خصوص مشاغل مزاحم نیز گفت: برای ۲۰ کاربری در بافت تاریخی پرونده تشکیل شده است.

مصلی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش در تشریح گزارش پروژه‌های سال جاری این منطقه عنوان کرد: ۳۵۷ میلیارد تومان بودجه برای سال جاری این منطقه تعریف شد که ۲۲۹ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه عمرانی، ۷۷ میلیارد تومان حوزه اجرایی و حوزه خدمات شهری و مابقی مربوط به حوزه اجرایی و تملکات است. 

او اضافه کرد: ۲ پروژه پاکت پارک در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان در حال احداث است که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز اضافه کرد: در سطح این منطقه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای عملیات سنگ فرش منطقه هزینه شده است.

مصلی‌نژاد به پروژه هزار میلیارد تومانی زندیه که با حضور وزیر کشور کلنگ زنی شد هم اشاره و افزود: این میزان بودجه برای اجرای این پروژه، با میزان بودجه بافت‌های تاریخی سایر شهر‌ها برابری می‌کند.

او اضافه کرد: این میزان بودجه نشانگر توجه ویژه شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز به بافت تاریخی شیراز است. 

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز در خاتمه خاطرنشان کرد: با بررسی که در سطح کشور و طی جلساتی که با شهرداران برخی از شهر‌ها همچون یزد انجام شذ، معتقد بودند بافت تاریخی شهر شیراز اختلاف معناداری از نظر کیفیت و بودجه با سایر شهر‌های دیگر دارد و نمود آن پروژه زندیه است که پس از سه دهه بلا تکلیفی کلنگ زنی شد. پرونده ثبت مجموعه جهانی زندیه نیز دنبال خواهد شد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.