سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت ۸۰۰ دانش آموز غرب کشور در اردو فرهنگی ورزشی

در اردو فرهنگی ورزشی حدود ۸۰۰ نفر که بیشتر اهل تسنن هستند؛ به همراه ۲۰۰ مربی شرکت می‌کنند.

سیدمحمد آقامیر، مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی(ره) گفت: با تاکید بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی اقدامات خوبی برای خدمات‌دهی به دانش‌آموزان در اردوگاه انجام شده است.

وی با بیان این که اردوگاه امام خمینی(ره) زیر مجموعه بنیاد علوی است؛افزود: بنیاد علوی۳۵۰ نقطه هدف دارد. 

او با بیان این که هدف ما توانمند سازی و محروم زدایی دانش آموزان است؛ اردو تنها برای اوقات فراغت نیست؛ دانش آموزان برای تکمیل برنامه درسی و تربیتی خود نیاز به اردو دارند تا یافته‌های خود را به وحدت برسانند. در همین راستا برنامه‌های تربیتی را نیز برای دانش آموزان طراحی کرده‌ایم.

وی با بیان این که در این اردو به برنامه‌های تربیتی، آشنایی با هوش مصنوعی، انتخاب رشته، معنویت و رفتار اجتماعی توجه شده؛ افزود: در این اردو بحث کلاس حذف شده و کارآگاه آموزشی و تربیتی ایجاد شده است. این اقدام می‌تواند در گام دوم انقلاب و تحقق بیانات امام خمینی موثر باشد.

او ادامه داد: از هفته آینده دانش آموزان کردستان،آذربایجان غربی و کرمانشاه که اکثرا اهل تسنن هستند در اردو فرهنگی ورزشی شرکت خواهند کرد.

او با بیان این که در این اردو در هشت رشته مسابقه دانش آموزی برگزار می‌شود؛ ادامه داد: دانش آموزان در مسابقات دو میدانی، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، شنا، فوتسال،تیراندازی و پینت بال شرکت می‌کنند.

رئیس اردوگاه امام خمینی(ره) تاکید کرد: با مراکز مختلفی از جمله آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و ... هماهنگ شده است تا گواهی‌نامه‌های لازم در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد. 

او با بیان این که دانش آموزان در خانه و در مدرسه به واسطه فضای مجازی در فضای واقعی زمان کمتری را حضور دارند؛ تصریح کرد: اردو باعث می‌شود دانش آموزان با یک دیگر وقت بیشتری بگذارنند و این امر باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.

آقا میر گفت: در این اردوگاه دو شهید گمنام حضور دارند که دانش آموزان در بدو ورود به زیارت این دو شهید می‌روند.

وی افزود:برای تربیت دانش آموزان باید الگوی حاضر و اسوه معرفی کنیم. تمام دانش‌آموزان که در این اردو شرکت می‌کنند بیمه هستند.

وی افزود: در این اردو به غربالگری دانش آموزان توجه شده است و از دانش آموزان تست پزشکی ودرمانی گرفته می‌شود.

آقامیر گفت: دانش‌آموزان در یک روز از اردو هم از نمایشگاه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید خواهند کرد و از نزدیک با دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی آشنا خواهند شد.

محسن سوئیزی، مشاور علمی اردوگاه امام خمینی(ره) گفت: اولین اردوی فرهنگی ورزشی دانش آموزان غرب کشور در اردوگاه امام خمینی(ره) لواسان از ۲۶ تا ۳۱ مرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این اردو حدود ۸۰۰ نفر که بیشتر اهل تسنن هستند؛ به همراه ۲۰۰ مربی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه چهار نوع کارگاه برای دانش‌آموزان در این اردو تدارک دیده شده است، تصریح کرد: هوش مصنوعی، مهارت‌های مالی و اقتصادی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شامل این کارگاه‌هاست.

سوئیزی ادامه داد: همچنین نشست‌های علمی از جمله مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته دانشگاه برای دانش‌آموزان غرب کشور برنامه‌ریزی شده است. این کارگاه‌ها یک ارتباط منطقی با یکدیگر دارد.

مشاور علمی مدیر مجموعه فرهنگی و ورزشی امام خمینی با بیان اینکه هوش مصنوعی به عنوان یک تهدید و فرصت محسوب می‌شود، تصریح کرد: دانش آموزان باید در این کارگروه‌ها بتوانند از هوش مصنوعی در راستای ارتقای آموزشی استفاده کنند. 

وی با بیان این که مهارت های مالی و اقتصادی دانش‌آموزان از دیگر مباحث مهم است، خاطرنشان کرد: فرد و دانش‌آموز قبل از ورود به اشتغال این مباحث مالی را فرامی‌گیرند و برای کارفرینی کوچک آماده می‌شوند.

سوئیزی با بیان این که مهارت‌های فردی و اجتناعی در قالب یک کارگروه انجام می شود، عنوان کرد: یک جرقه برای دانش‌آموزان است و در این کارگروه‌ها به سه مبحث از جمله روانشناسی ارتباط، روانشناسی کاربردی اجتماعی و نه گفتن تحت عنوان نشست‌های تخصصی پرداخته می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.