سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک بلاعوض به معلولین برای مناسب سازی خانه و خودرو

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بهزیستی استان کمک هزینه ۳۰ و ۴۰ میلیون تومانی برای مناسب سازی خانه معلولین پرداخت می‌کند.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: مناسب سازی خانه و خودروی معلولین از جمله دغدغه‌های ماست که در این مورد بهزیستی استان کمک‌های بلاعوضی به مددجویان اعطا می‌کند.

او افزود: به معلولینی که بخواهند خودروی خود را مناسب سازی کنند تا ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای مناسب سازی منازل معلولین نیز ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سمت بهزیستی پرداخت می‌شود که آمادگی پرداخت آن را داشته و مشکل اعتباری نداریم. 

شرفی اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی در قانون حمایت از معلولین موظفند که اداره‌های خود را از محل اعتبارات تملک حتی در صورتی که ملک آنها استیجاری باشد برای معلولین مناسب سازی کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: پارسال در ارزیابی کشوری با ۶۸ درصد مناسب سازی ادارات رتبه دوم را کسب کردیم که تا پایان پارسال این عدد به ۷۱ درصد رسید. 


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: علاوه بر مناسب سازی ادارات، مناسب سازی‌جا‌های دیگر مثل مجتمع‌های بین راهی، اماکن دیدنی و فرهنگی، مدارس، داروخانه‌ها، بانک‌ها، مطب پزشکان و دیگر اماکن دغدغه ماست که در این مورد رایزنی کرده و درخواست خود را اعلام کرده ایم.

شرفی عنوان کرد: به طور مثال از ۶۰ دستگاه اتوبوس در استان ۳۰ تا از آن‌ها برای معلولین مناسب سازی است و طبق قانون ناوگان هوایی و زمینی برای معلولین باید با ۵۰ درصد تخفیف باشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: بحث دیگری که برایمان مهم است موضوع پیشگیری از معلولیت هاست که در این جهت آمادگی کامل برای بحث مشاوره‌های ژنتیک و آزمایشات ژنتیک را داریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.