از ابتدای سال سازمان بهزیستی ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به کودکان معلول زیر ۱۸ سال در خراسان جنوبی پرداخت کرده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۴ هزار و ۶۸۶ معلول زیر ۱۸ سال تحت حمایت بهزیستی هستند که از این تعداد به ۳ هزار و ۶۱۲ نفر مستمری پرداخت می‌شود.

 

شیخانی با اشاره به اینکه هیچ مددجویی پشت نوبت دریافت مستمری قرار نمی‌گیرد افزود: از ابتدای سال به این افراد ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری پرداخت شده است.

 

وی گفت: از ۴ هزار و ۶۸۶ معلول زیر ۱۸ سال تحت حمایت بهزیستی استان ۲ هزار و ۲۴۰ نفر زیر ۱۰ سال و ۲ هزار و ۴۴۶ نفر از ۱۰ سال به بالا و هزار و ۸۵۰ نفر دختر و ۲ هزار و ۸۳۶ نفر پسر هستند.

 

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد هزار و ۳۴۸ نفر معلولیت خفیف، هزار و ۵۴۵ نفر معلولیت متوسط، هزار و ۵۲۶ نفر معلولیت شدید و ۲۴۱ نفر معلولیت خیلی شدید دارند و میزان معلولیت ۲۶ نفر نیز ثبت نشده است.

 

شیخانی با بیان اینکه از ابتدای سال ۲۹۸ معلول زیر ۱۸ سال در سامانه بهزیستی ثبت شده اند افزود: بیشترین درصد افزایش مربوط به شهرستان‌های بشرویه، در میان و طبس و کمترین درصد افزایش مربوط به شهرستان فردوس است.

 

وی کم بینایی، کم شنوایی، معلولیت‌های جسمی، حرکتی و ذهنی را از جمله معلولیت‌های این کودکان دانست و گفت: اگر خانواده‌های این افراد دهک اقتصادی ۱ تا ۷ باشند از مستمری ماهانه برخوردار می‌شود.

 

 

 

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین گفت: بهره مندی از تخفیف ۷۰ درصدی خدمات توانپزشکی شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی در صورت داشتن بیمه سلامت، کمک هزینه تحصیل، کمک هزینه‌های درمان در زمینه‌های بستری، جراحی دارو و خدمات پاراکلینیک، تهیه وسایل کمک توانبخشی مانند سمعک، هزینه عینک، ویلچر، واکر و کالسکه سی‌پی و اهدای رایگان برخی وسایل کمک توان بخشی از جمله خدماتی است که از سوی بهزیستی به این کودکان ارائه می‌شود.

برچسب ها: بهزیستی ، معلولانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار