سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۱ دفتر اسناد رسمی در قم فعال است

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قم گفت: هم اینک، ۱۲۱ دفاتر اسناد رسمی در استان فعال است که تا پایان سال ۱۰۰ دفتر دیگر اضافه خواهد شد.

 محمدرضا محامد گفت: مطابق قانون صدور مجوز‌های کسب و کار، تعداد دفاتر اسناد رسمی نیز افزایش پیدا کرد و مطابق این قانون ۱۵۰ نفر در آزمون مرتبط پذیرفته شدند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قم عنوان کرد: از این تعداد، ۱۶ نفر مشغول به کار شدند و حدود ۱۰۰ نفر نیز در حال گذراندن دوره کارآموزی که با همکاری دادگستری و دفاتر ثبت اسناد رسمی برگزار می‌شود، هستند.

محامد با بیان این‌که تا پایان سال حداقل ۶۰ دفتر جدید وارد حوزه دفاتر استان می‌شود، ادامه داد: قبل از این قانون و برگزاری آزمون، ۱۰۵ دفتر در استان فعال بود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قم بیان کرد: دفاتر اسناد رسمی جدید نیازمند کارمندان جدیدی هستند که مهارت لازم را داشته باشند که بر این اساس دوره‌های آموزشی مهارت کار در دفاتر اسناد رسمی با همکاری دانشگاه حضرت معصومه (س) در شهریورماه برگزار می‌شود.

محامد افزود: با قانون جدید و تا پایان امسال، تعداد دفترخانه‌ها در استان قم به ۲ برابر و به ازای هر پنج هزار نفر یک دفترخانه افزایش می‌یابد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قم بیان کرد: مطابق قانون قبلی به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت یک دفترخانه باید فعال می‌شد که در استان قم ۲ برابر سرانه و به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت یک دفترخانه فعال بود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قم با انتقاد و ابراز نگرانی از افزایش تعداد دفترخانه‌ها به ویژه در شهر‌های اقماری قم، تصریح کرد: به‌عنوان مثال در شهر کهک تا ۲ ماه پیش، یک دفترخانه اسناد رسمی فعال بود که به سختی می‌توانست پاسخگوی هزینه‌ها باشد؛ اکنون به ۲ دفتر افزایش یافته و تا پایان سال حداقل هفت تا هشت دفتر دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قم عنوان کرد: شهر قم ظرفیت لازم برای این مقدار افزایش دفترخانه را ندارد و حتی با افزایش صلاحیت کاری، نیازی به این حضور گسترده دفاتر نیست.

محامد در ادامه با تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران راویان صادق وقایع هستند و می‌توانند منشا تحولات بزرگی در جامعه باشند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به‌عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده‌است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.