سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار هیأت اقتصادی ایرانی با ملابرادر

در دیدار هیأت اقتصادی ایران با ملا عبدالغنی برادر بر گسترش همکاری اقتصادی محور بین دو کشور تأکید شد.

دیدار هیأت اقتصادی ایران متشکل از بخش خصوصی و محوریت فولاد مبارکه با مقامات و بخش اقتصادی افغانستان در کابل انجام گرفت.

هیأت بزرگ اقتصادی ایران که با حضور سید حسن مرتضوی، معاون سفارت کابل با ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار کرده‌است درباره نحوه گسترش همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور نیز تبادل نظر کرده است.

حضور فولاد مبارکه بزرگترین مجمتع صنعتی ایران و به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد، حاکی از آن است که ایران به دنبال گسترش صادرات محصولات فولادی به افغانستان و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور است.

پیش‌تر نیز این بخش خصوصی در قالب این هیأت اقتصادی، با نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت همچنین عبداللطیف منصور، وزیر انرژی و آب و مقامات وزارت معادن طالبان نیز دیدار و گفتگو کرده بود.

هیأت ایران، در این دیدارها با ارائه اطلاعات از ظرفیت مجتمع فولاد مبارکه و حوزه‌ فعالیت‌های این مجتمع، پیشنهاد سرمایه‌گذاری را در بخش‌های ایجاد منطقه خاص اقتصادی معدنی ایران و افغانستان، اکتشافات معدنی، سرمایه‌گذاری در جاده‌سازی و خط‌آهن مطرح کرده است.

علاوه‌براین ملا برادر در خبرنامه‌ای گفته است که سرمایه‌گذاران ایرانی در این دیدار در استخراج معاودن آهن در افغانستان، تولید برق خورشیدی، توسعه شاهراه‌ها و شبکه راه آهن، ایجاد کارخانه‌های صنعتی و همچنان ایجاد ساحه ویژه صنعتی بین دو کشور علاقه‌مندی نشان دادند.

همچنین معاون اقتصادی رییس الوزرا از علاقه‌مندی آنان به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف قدردانی کرده و افزوده است که ادارات مربوطه در این مورد با سرمایه‌گذاران ایرانی همکاری خواهند کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.