توافقات سفر هیات اقتصادی خراسان رضوی به استان «چلیابینسک» روسیه طی نشست معاونان اقتصادی استانداران ۲ استان، روز سه‌شنبه در مشهد پیگیری و بررسی شد.

متعاقب سفر هیات اقتصادی خراسان رضوی به ناحیه فدرالی اورال روسیه و استان چلیابینسک در اوایل آذرماه امسال، نخستین نشست ویدیوکنفرانسی کمیته پیگیری توافقات این سفر با حضور ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و «ایوان» معاون هماهنگی امور اقتصادی استان چلیابینسک در محل دفتر معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استان برگزار شد.

همکاری‌های دانشگاهی و مبادله استاد و دانشجو، برگزاری اردو‌های علمی متقابل با تمرکز بر تقویت حوزه‌های دانش بنیان، آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی منطقه اورال جنوبی، تقویت همکاری‌های ریلی و حمایت از مبادلات کالا از مسیر سرخس به استان خراسان رضوی و بندر چابهار از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد و درخواست دانشگاه دولتی چلیابینسک برای توسعه همکاری‌های مشترک علمی و دانشگاهی، مقرر شد پیش نویس تفاهم نامه همکاری‌های مشترک دو جانبه ظرف مدت یک ماه آینده تهیه و پس از امضای طرفین مبادله شود.

در خصوص همکاری‌های ریلی کشور روسیه و استان خراسان رضوی با تمرکز بر تقویت محور شمال – جنوب از کریدور شرق مقرر شد، هیاتی از فعالان اقتصادی منطقه اورال جنوبی فدراسیون روسیه تا دو ماه آینده به مشهد سفر کند.

در این جلسه معاون اقتصادی استاندار چلیابینسک با اظهار تمایل نسبت به سفر استاندار آن استان به مشهد، آمادگی خود را برای اعزام هیاتی از دستگاه اجرایی مرتبط با تجار و بازرگانان استان چلیابینسک ظرف سه ماه آینده به این شهر اعلام کرد.

با توجه به ضرورت پیگیری مستمر همکاری‌های دوجانبه مقرر شد نشست‌های تخصصی در دانشگاه فردوسی مشهد و منطقه ویژه اقتصادی سرخس با طرف‌های کاری مقابل خود به صورت مستمر برگزار و به استانداری‌های دو طرف اعلام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.