سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکاتی برای احیای تلفن اندرویدی خود

سیستم عامل اندروید، محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل در جهان، به شما امکان می‌دهد دستگاه خود را سفارشی کنید و از آن به روشی که می‌خواهید استفاده کنید.

همان طور که در مورد اکثر سیستم عامل‌ها وجود دارد، پس از چند ماه یا سال استفاده مداوم از دستگاه، سیستم عامل اندروید نیز شروع به کندتر شدن می‌کنند. از عکس‌ها و ویدیو‌ها گرفته تا لیست رو به رشد برنامه‌هایی که فایل‌هایی را پشت سر می‌گذارند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود تلفن شما مانند گذشته کار نکند. در این جا چند نکته و ترفند وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند عملکرد دستگاه خود را بازیابی کنید:

گوشی خود را ری‌استارت کنید

 از آن جایی که اکثر ما در تمام طول روز از آن استفاده می‌کنیم، تلفن‌ها ممکن است بعد از چند روز به دلیل برخی فرآیند‌ها که باعث تخلیه منابع در پس زمینه می‌شود، کمی کند شوند.

اگر متوجه کاهش ناگهانی عملکرد شدید، ایده خوبی است که دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. این کار RAM شما را پاک می‌کند و ممکن است یک برنامه باگ که در پس‌زمینه اجرا می‌شود، بارگیری کند.

راه اندازی مجدد همچنین می‌تواند با جلوگیری از موفقیت آمیز بودن برخی حملات نرم افزار‌های جاسوسی به افزایش امنیت تلفن شما کمک کند.

گوگل همچنین توصیه می‌کند در صورت کندی دستگاه اندروید خود را مجددا راه اندازی کنید.

برنامه‌ها و ابزار‌ها را به حداقل برسانید

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید هر از چند گاهی برنامه‌های جدید را امتحان کنید، ممکن است برنامه‌های زیادی روی دستگاه خود نصب کرده باشید.

در حالی که بسیاری از آن ها در صورت عدم استفاده از منابع مصرف نمی‌کنند، با گذشت زمان، بسیاری از آن ها ممکن است با بالا بردن رم و قدرت پردازش در پس زمینه، سرعت دستگاه شما را کندتر کنند.

 در حالی که بیشتر ویجت‌ها خوب هستند، برخی از برنامه‌های دارای ویجت‌های باگ نیز می‌توانند سرعت گوشی شما را کاهش دهند.

 اگر صفحه اصلی شما پر از ویجت‌های زیادی است که هر چند دقیقه یک بار به روز می‌شوند، سعی کنید آن ها را حذف کنید.

 اگر تلفن مقرون به صرفه‌ای دارید، استفاده از گجت‌ها را کاهش دهید و به نسخه‌های سبک برنامه‌های محبوب بروید.

حذف یا کاهش انیمیشن

این فرآیند ممکن است در ابتدا توهم به نظر برسد، اما کاهش یا غیرفعال کردن انیمیشن‌ها می‌تواند باعث شود گوشی شما سریع‌تر شود.

می‌توانید این کار را با فعال کردن گزینه‌های توسعه دهنده در تلفن خود انجام دهید. برای این کار به قسمت About Phone در گوشی خود بروید و چندین بار بر روی شماره ساخت ضربه بزنید و پس از آن اندروید نوتیفیکیشنی را به شما نشان می‌دهد که به شما می‌گوید این ویژگی فعال شده است.

اکنون به برنامه تنظیمات برگردید و گزینه‌های توسعه دهنده را در نوار جستجوی بالا تایپ کنید. روی آن کلیک کنید. در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود، به پایین بروید تا مقیاس انیمیشن پنجره، مقیاس انیمیشن انتقال و مقیاس مدت انیمیشن را بیابید و آن ها را روی حالت خاموش قرار دهید.

فضای ذخیره سازی را آزاد کنید

از آن جایی که برنامه‌ها به مرور زمان داده‌های بیشتری را ذخیره می‌کنند، اگر فضای ذخیره‌سازی کافی برای فایل‌های موقت و عملیات روزانه وجود نداشته باشد، ممکن است دستگاه Android شما از کار بیفتد.

اکثر برنامه‌ها اطلاعات خود را در حافظه رم و حافظه داخلی ذخیره می‌کنند.

در حالی که برنامه‌ها به طور خودکار RAM را آزاد می‌کنند، این موضوع در مورد فضای ذخیره سازی صدق نمی‌کند؛ بنابراین مطمئن شوید که فایل‌ها، عکس‌ها و ویدیو‌هایی را که نیاز ندارید حذف کنید.

اگر دستگاه شما از کارت microSD پشتیبانی می‌کند، سعی کنید عکس‌ها و ویدیو‌های خود را به حافظه خارجی منتقل کنید تا مطمئن شوید برنامه‌های شما فضای لازم برای کار عادی را دارند.

گوشی را آپدیت کنید

 در شلوغی زندگی روزمره، ما تمایل داریم نصب به روز رسانی‌های نرم افزار را به تاخیر بیندازیم و در نهایت آن ها را فراموش کنیم.

این بسته‌های به‌روزرسانی امنیت دستگاه را بهبود می‌بخشند و اغلب اشکالاتی را که ممکن است دستگاه شما را کند می‌کنند برطرف کنند، بنابراین مطمئن شوید که هم برنامه‌ها و هم دستگاهتان به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی شده‌اند.

منبع: ارم نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.