سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان جنوبی:

وجود تشکل‌های غیردولتی، نشان دهنده پویایی مردم است

قناعت در پیامی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: وجود تشکل‌های غیردولتی نشان دهنده پویایی مردم در خلق صحنه‌هایی اثرگذار است.

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی به شرح زیر است:

باسمه تعالی

"ما به صورت یک اصل، از اوایل انقلاب، روی مشارکت مردم تکیه کردیم. امام رضوان الله تعالی علیه، مکرر در مکرر، درباره مشارکت دادن مردم، توصیه می‌کردند و حرف می‌زدند... این، یک اصل هم هست که مردم بایستی در کار‌های دولت، سهیم، شریک، همکار و مباشر کار باشند". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)

نامگذاری ۲۲ مرداد به عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی فرصتی است برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های گران سنگ نیکوکاران و فعالان نیک اندیشی که خدمت به مردم را وظیفه‌ای شرعی و انسانی می‌دانند

بدون تردید پیشرفت جوامع، مستلزم بهره گیری از استعداد، توان، حضور فعالانه و مشارکت مردم است و توسعه پایدار در تمامی عرصه‌ها جز با همراهی تشکل‌های برخاسته از بطن مردم میسر نمی‌شود.

مشارکت‌های اجتماعی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف جلوه‌ای موثر، پسندیده و از مهمترین اصول و ابزار‌های تعالی به شمار می‌رود، مؤلفه مهمی که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رکن اساسی در کشور تبدیل شده و در برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی جلوه و نمودی بیشتر داشته است، وجود ۴۸۷ تشکل غیردولتی در زمینه‌های ورزش، جوانان، اوقات فراغت، سلامت و ازدواج گواهی بر این مطلب و نشان دهنده پویایی مردم در خلق صحنه‌هایی اثرگذار در عرصه‌های همدلی و یاریگری است.


بیشتر بخوانید


اینجانب ضمن تبریک روز تشکل‌ها و مشارکت های اجتماعی به کلیه دست اندرکاران و فعالان مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد به ویژه در خراسان جنوبی، از حضور مسئولانه و مشارکت خردمندانه این سازمان‌ها در تحقق سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم.

امید که با استعانت از الطاف الهی و در چارچوب سیاستگذاری‌های تعامل گرا میان دولت و مردم، شاهد توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد و تقویت بیش از پیش روحیه مشارکت در این خطه زرخیز باشیم.

جواد قناعت 
استاندار خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.