سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از سامانه دفاع هوایی دوربرد اس-۵۰۰ روسیه در مسکو + فیلم

سامانه دفاع هوایی دوربرد اس-۵۰۰ و پرتابگر خودکششی آن (TEL) برای اولین بار در نمایشگاه ارتش روسیه که به تازگی در مسکو برگزار شد، رونمایی شد.

به گزارش بامداد دوشنبه تارنمای دیفنس سکوریتی آسیا، روسیه با وجود درگیری در جنگ اوکراین به تازگی برای اولین بار سامانه دفاع هوایی دوربرد اس-۵۰۰ و پرتابگر خودکششی آن (TEL) را در نمایشگاه ارتش روسیه در مسکو به نمایش گذاشت.

رونمایی از سامانه دفاع هوایی دوربرد اس-۵۰۰ که نسخه ارتقا یافته سامانه دفاعی اس-۴۰۰ است، نشان‌دهنده تلاش روسیه برای به نمایش گذاشتن توان فنی و قدرت نظامی خود در صحنه جهانی است.

سامانه دفاع هوایی دوربرد اس-۵۰۰ که قرار است از سال جاری توسط ارتش روسیه دریافت و عملیاتی شود، در انواع دفاع موشکی بالستیک (BMD) و دفاع هوایی دوربرد عرضه خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که ارتش این کشور آزمایش‌های مختلفی را برای اطمینان از توانایی سامانه دفاع هوایی دوربرد اس-۵۰۰ در رهگیری و انهدام موشک‌های مافوق صوت قبل از عملیاتی کردن این سامانه دفاعی در سال جاری انجام داده است.

همچنین در آزمایش دیگری که در فوریه سال جاری انجام شد، سامانه دفاع هوایی دوربرد اس-۵۰۰ با موفقیت یک موشک بالستیک قاره‌پیمای سینووا (ICBM) که توسط یک زیردریایی هسته‌ای پرتاب شده بود را رهگیری و سرنگون کرد.

علاوه بر این، سیستم اس-۵۰۰ در آزمایش دیگری یک ماهواره روسی به نام کیهان-۱۴۰۸ که به دلیل مشکلات فنی در نوامبر ۲۰۲۱ در مدار زمین از حالت عملیاتی خارج شده بود را سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آزمایش‌های انجام شده ثابت کرده که سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ تمامی ارزیابی‌های لازم برای مقابله با تهدیدات هوایی فعلی و آینده را با موفقیت گذرانده است.

به نوشته تارنمای دیفنس سکوریتی آسیا، سامانه اس-۵۰۰ این امکان را دارد که اهداف خود را در فاصله ۸۰۰ تا ۲ هزار کیلومتری شناسایی و ردیابی کند و می‌تواند به طور همزمان ۱۰ موشک بالستیک با سرعت ۷ کیلومتر در ثانیه را هدف قرار دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.