سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شنیده شدن صدای چند انفجار در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان این سازمان مستقر در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا از شنیده شدن صدای چند انفجار در این نیروگاه هسته‌ای خبر دادند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اطلاعیه‌ای در حساب کاربری این آژانس در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، اعلام کرد: کارشناسان ما مستقر در نیروگاه زاپروژیا اعلام کردند که شخصاً صدای چند انفجار را شنیده و برخاستن دود سیاه غلیظی از بخش شمالی این نیروگاه را مشاهده کرده‌اند.

در اطلاعیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمده است: بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مقام‌های محلی روسیه، حمله یک پهپاد اوکراینی به یکی از برج‌های خنک‌کننده نیروگاه زاپروژیا علت شنیده شدن صدای انفجار و برخاستن دود سیاه از بخش شمالی این نیروگاه بوده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: هیچ گزارشی از سوی کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص تاثیر این حمله بر ایمنی هسته‌ای نیروگاه زاپروژیا دریافت نشده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، مسئولان نیروگاه زاپروژیا پیش‌تر گزارش داده بودند که نیرو‌های اوکراینی با یک پهپاد انتحاری به سیستم‌های خنک‌کننده این نیروگاه حمله کرده و باعث بروز آتش‌سوزی در محوطه برج‌های خنک‌کننده این نیروگاه شده‌اند که آتش‌سوزی کنترل شده و هیچ تاثیری بر عملکرده نیروگاه نداشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.