سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید گیاهان دارویی به ۴۹۶ هزار تن رسید

مجری طرح گیاهان دارویی گفت: امسال از مجموع ۲۹۰ هزار هكتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی، ۴۹۶ هزار تن محصول تولید شده است.

حسین زینلی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سال گذشته ۵۲ هزارهکتار سطح زیرکشت دیم گیاهان دارویی بود که امسال در نظر داریم با همکاری معاونت زراعت و ستاد اجرایی فرمان امام، سطح زیرکشت گیاهان دارویی به حدود ۶۰ هزارهکتار برسد.

او با بیان اینکه سطح زیرکشت گیاهان دارویی نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳۹ هزارهکتار افزایش داشته است، افزود: بنابر آمار سال ۱۴۰۲ از مجموع ۲۹۰ هزارهکتار سطح زیرکشت، ۴۹۶ هزارتن گیاه دارویی تولید شد.

زینلی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که سال آینده تولید گیاهان دارویی به ۵۱۵ هزارتن برسد.

مجری طرح گیاهان دارویی از تولید بیش از ۷۰۰ هزارتن گل محمدی خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی های بهار، امسال بیش از ۷۰ هزارتن گل محمدی تولید شد که براین اساس در عرصه صادرات و بازار داخل مشکلی نداریم.

به گفته او، بنابر آمار امسال به رغم خشکسالی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار گیاهان دارویی صادر شده است.

زینلی درباره آینده صادرات گیاهان دارویی افزود: براساس نقشه راهی که ترسیم کردیم، با افزایش بهره وری و تولید گياهان دارویی استاندارد در سال ۱۴۰۷ صادرات گیاهان دارویی فرآوری شده به بیش از ۳ میلیارد دلار می رسد. 

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته سطح زیرکشت گیاهان دارویی تا سال ۱۴۰۷ حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارهکتار خواهد بود که از این سطح ۸۰۰ هزارتن گیاهان دارویی تولید می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.