سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱ رشته جدید در دانشگاه محقق اردبیلی دایر شد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از دایر شدن ۱۱ رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه خبر داد.

اسماعیلی چمنی گفت: در راستای گسترش رشته‌های تقاضامحور و کاربردی و به منظور پاسخگویی به نیاز‌های کشور و استان و پس از پیگیری‌های صورت گرفته از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید موافقت شده است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: رشته‌های فیزیک گرایش علوم و فناوری کوانتومی، مخاطرات محیطی، جامعه شناسی و مهندسی خودرو گرایش سازه و بدنه خودرو در مقطع کارشناسی ارشد و مهندسی برق گرایش الکترونیک در مقطع دکتری تخصصی در خردادماه امسال صادر شده است.
به گفته او، همچنین مجوز رشته‌های مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش سیستم‌های انرژی، مهندسی برق گرایش برنامه‌ریزی و مدیریت سیستم‌های انرژی الکتریکی و حقوق خصوصی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته مدیریت منابع خاک، فیزیک و حفاظت خاک در مقطع دکتری در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ اخذ شده بود.
چمنی تصریح کرد: مجوز رشته‌های ارتباط تصویری و مهندسی ساخت و تولید در مقطع کارشناسی، رشته‌های فیزیک گرایش اپتیک و لیزر، مهندسی برق گرایش مخابرات سیستم و زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات کودک و نوجوان در مقطع کارشناسی‌ارشد و رشته‌های فیزیک گرایش فیزیک ماده چگال، مهندسی شیمی و مهندسی کامپیوتر در مقطع دکتری در سال گذشته صادر و پذیرش دانشجو از نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آغاز شده است.
او گفت: در مجموع از پارسال تا خردادماه امسال با ایجاد ۱۷ رشته در دانشگاه محقق اردبیلی موافقت شده و اقدامات و پیگیری اخذ مجوز و راه‌اندازی رشته‌های اشتغال‌محور از سیاست‌های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اهم اقدامات دانشگاه است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان ستاد اصلی کارگروه آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی استان، به بررسی و اخذ مجوز رشته‌های تحصیلی منطبق بر نیازمندی‌های اشتغال و همچنین امکانات و توانمندی‌های موجود اقدام می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.