سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام معاون وزیر کشور به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به مناسبت روز ملی تشکل‌ها پیامی منتشر کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در پیامی به مناسبت روز ملی تشکل‌ها تاکید کرد: تشکل‌های صنفی – تخصصی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت در جامعه نقش بی بدیلی در بهبود کیفیت زندگی، تقویت استاندارد‌های حرفه‌ای و ایجاد پیوند‌های عمیق میان اعضای صنف و جامعه دارند.

متن پیام محسن کوشش تبار به مناسبت روز ۲۲ مردادماه روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی به این شرح است:

روز ۲۲ مرداد در سالی که مزین به شعار جهش تولید و مشارکت مردمی از سوی مقام معظم رهبری گردیده است فرصتی است تا اهمیت تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در توسعه و پیشرفت جامعه را به تمامی اعضای جامعه یادآوری کند.

تشکل‌های صنفی – تخصصی، به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت در جامعه، نقش بی بدیلی در بهبود کیفیت زندگی، تقویت استاندارد‌های حرفه‌ای و ایجاد پیوند‌های عمیق میان اعضای صنف و جامعه دارند.

این تشکل‌ها با تمرکز بر حوزه‌های خاص حرفه ای، تخصصی وفنی به عنوان حلقه‌های میانی و پیشران به طور مستقیم در ارتقای سطح دانش، مهارت‌ها و استاندارد‌های صنف خود نقش آفرینی می‌کنند و با تلاش در جهت تبیین و تثبیت اصول اخلاقی، حرفه‌ای و رعایت حقوق صنفی اعضا، نه تنها به بهبود شرایط کاری و حرفه‌ای اعضای خود کمک می‌کنند، بلکه با ارائه پیشنهادات و راهکار‌های تخصصی به دولت، به بهبود سیاست گذاری و تصمیم گیری‌های کلان در سطح ملی یاری می‌رساند.

دبیرخانه تشکل‌های صنفی- تخصصی وزارت کشور، به عنوان نهادی که مسئولیت هماهنگی، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های تشکل‌های صنفی- تخصصی را بر عهده دارد، روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را به تمامی اعضای محترم تشکل‌های صنفی – تخصصی تبریک گفته و این روز را گرامی می‌دارد.

امید است با استمرار همکاری‌ها و همبستگی ها، گام موثرتری در جهت بهبود شرایط صنفی و تخصصی کشور برداشته و آینده‌ای روشن‌تر برای تمام اعضای صنف و جامعه رقم بزنید. دبیرخانه تشکل‌های صنفی –تخصصی وزارت کشور، همچنان با تمام توان در کنار شما ایستاده و آماده است تا در مسیر تحقق اهداف والای صنفی و تخصصی برگرفته از قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی، از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

با آرزوی موفقیت و پیشرفت روز افزون برای تمامی تشکل‌های صنفی-تخصصی کشور.

محسن کوشش تبار؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و دبیر کارگروه ملی تشکل‌های صنفی- تخصصی وزارت کشور.

گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته:

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به عنوان متولی امور مربوط به تشکل‌های صنفی – تخصصی پس از تصویب قانون تشکل‌های صنفی تخصصی در سال ۱۴۰۱ و متعاقب آن آیین نامه قانون مذکور در اسفند ماه ۱۴۰۲ اقدامات ارزشمندی در راستای رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان انجام داده است.

پیگیری تامین اعتبار لازم برای راه اندازی سامانه تشکل‌ها که امید آن می‌رود در هفته دولت از این سامانه رونمایی گردد، ایجاد دبیرخانه ملی و استانی تشکل ها، جذب نیرو‌های متعهد و متخصص نخبه برای دبیرخانه ملی، برگزاری دو جلسه کارگروه ملی تشکل‌ها و بیان کلیات، بررسی مفاد قانونی و تأکید بر تسریع به رسیدگی به تقاضا‌های متراکم در بیانات اعضاء محترم کارگروه، ساماندهی بایگانی پرونده‌های تشکل ها، تدوین اساسنامه، دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های لازم وفق قانون و آیین نامه اجرایی تشکل ها، برگزاری جلسه توجیهی با حضور معاونین اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور و هماهنگی‌های لازم برای انجام فرایند‌های اجرایی ملی و استانی، راهنمایی و پاسخگویی صد‌ها نفر ساعت به متقاضیان تشکل‌ها و ... از جمله این اقدامات می‌باشد که با راه اندازی سامانه تشکل‌ها گام بزرگی در سرعت بخشی به پاسخگویی به تقاضاها، ارتقاء شفافیت، برچیده شدن امضاء‌های طلایی و زمینه‌های بروز فساد اداری و ... برداشته خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.