سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی به مناسبت ایام اربعین در قم تشدید شد

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: به مناسبت ایام اربعین حسینی روند بازرسی و نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی به خصوص آنهایی که با ارائه خدمات مورد نیاز مردم در این ایام مرتبط هستند، تشدید شده‌است.

سیاوش فولادی وندا گفت: در همین رابطه بازرسی از ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری و کنترل نرخ‌های تصویبی و جلوگیری از دریافت نرخ‌های بالاتر در خارج از ترمینال‌ها و خروجی شهر‌ها و همچنین رصد و پایش مجتمع‌های رفاهی و رستوران‌های بین شهری و پارکینگ‌ها و توقفگاه‌ها، میهمان پذیر‌ها و هتل‌ها و غرفه‌های عرضه کننده خدمات و کالای مورد نیاز مسافران در این ایام تشدید شده‌است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود:با توجه به گستردگی این برنامه نظارتی، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها از جمله استانداری، اداره کل راه و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، انجمن دفاتر فروش بلیط و تعزیرات حکومت استان نیز انجام شده‌است.

او ادامه داد: همچنین به منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره‌کل صنعت و معدن تجارت قم از عموم مردم استان درخواست دارند تا هرگونه تخلف در بخش‌های یاد شده را به تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند تا موضوع توسط بازرسان به سرعت رسیدگی شود.

گفتنی است به طور کلی میانگین مدت زمان رسیدگی به شکایات توسط بازرسان و کارشناسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، کمتر از یک روز است.

حوزه بازرسی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم طی سال‌های اخیر با توجه به سیاست‌های دولت بسیار تقویت و حجم کنترل و نظارت‌های ستادی و مردمی بر نحوه فعالیت و عملکرد واحد‌های اقتصادی فعال در استان با گسترش قابل توجهی همراه شده‌است.

در همین رابطه یکی از کار‌های خوب انجام شده طی سال‌های اخیر، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مشارکت مستقیم عموم مردم در فرآیند نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی و اقتصادی استان و ارائه گزارش تخلف‌های صورت گرفته به بازرسان ما جهت رسیدگی و تشکیل پرونده‌است.

لازم به ذکر است به منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از عرضه کالای قاچاق، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.