سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۷ درصدی دریافت حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اعلام افزایش ۳۷ درصدی دریافت حقوق دولتی معادن استان پیش‌بینی کرد این رقم تا پایان امسال به ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصد درآمد و منابع تحقق یابد.

صابر پرنیان سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بر اساس پالایش انجام شده قرار است ضمن کمک به معدن، افزایش حقوق معادن ۳۷ درصد  تحقق یابد، گفت: محدوده‌های معدنی در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال چند مزایده انجام شده که در مزایده اول ۱۱ درصد تحقق، در مزایده دوم هفت درصد و در مزایده اخیر با وجود مهلت داده شده درصدد تحقق ۴.۵ درصد و میزان تحقق کشوری هم ۶ درصد بوده است.

پرنیان ادامه داد: قرار است محدوده‌های مزایده‌ای را تبدیل به بسته سرمایه‌گذاری کنیم تا از اثرگذاری بیشتری برخوردار شده و سهم آن بر اقتصاد استان بیشتر شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در چهار ماهه اول ۱۴۰۳ حدود سه هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد بیشتر شد.

وی در ادامه گفت: استان آذربایجان‌غربی ۵۱۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۹۰۳ هزار تن انواع مواد معدنی دارد.

پرنیان افزود: برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۹ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام شد و زمینه اشتغال ۵ هزار و ۶۶ نفر را بصورت مستقیم فراهم کرد.

وی گفت: امسال ۱۲ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های اکتشافی، هشت فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی در آستانه بهره‌برداری و ۱۲ فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه این معادن ۲۱۶ هزار تن است.

به گفته پرنیان، برای بهره‌برداری از این معادن ۲۹۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش داشته و زمینه اشتغال مستقیم ۷۲ نفر در این معادن فراهم شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.