سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آکسیوس: هفته پیش رو برای سرنوشت جنگ در غزه حیاتی خواهد بود

انتظار می‌رود در هفته پیش رو وقایع مهمی در منطقه رخ دهد که بر ادامه جنگ یا توقف آن تاثیر خواهد گذاشت. 

وبگاه خبری آکسیوس در گزارشی اعلام کرد که وقایع هفته پیش رو برای سرنوشت جنگ غزه بسیار حیاتی و مهم است و نشان خواهد داد که آیا تنش‌ها در غرب آسیا عمیق‌تر می‌شود یا اینکه برای اولین بار از هفتم اکتبر تغییر مسیر قابل توجهی رخ خواهد داد.

به گزارش این وبگاه خبری، آمریکا و (رژیم) اسرائیل هنوز ایده روشنی از زمان وقوع حمله حزب‌الله برای پاسخ به شهادت «فواد شکری» فرمانده بزرگ این جنبش ندارند، اما ارزیابی‌های کلی نشان می‌دهد که حزب‌الله قصد دارد شنبه یا یکشنبه حمله وعده داده شده علیه رژیم صهیونیستی را انجام دهد. 

آکسیوس درباره مذاکرات آتش‌بس غزه نیز نوشت که میانجی‌های مصری و قطری چند روز آینده را صرف تلاش برای رفع شکاف‌ها و منعقد کردن توافق آتش‌بس غزه می‌کنند. گفته شده که مذاکرات قرار است از ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) از سر گرفته شود و تعداد زیادی از مقامات ارشد دولت بایدن نیز قصد دارند این هفته به غرب آسیا بروند تا در این خصوص با مقامات منطقه‌ای گفتگو کنند. انتظار می‌رود «بیل برنز» رئیس سیا در رأس یک تیم آمریکایی به منطقه سفر کند و در حاشیه مذاکرات آتش‌بس حضور داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود «برت مک گورک» مشاور ارشد بایدن در امور غرب آسیا نیز اواسط این هفته به قاهره سفر کرده و با مقامات مصری و مقامات صهیونیست گفتگو کند. افزون بر این، منابع آگاه می‌گویند احتمال سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه نیز وجود دارد هرچند اگر تنش‌ها تشدید شود، ممکن است سفر او لغو شود. 

با این حال، در میانه تلاش‌ها برای از سرگیری آتش‌بس، ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز یک مدرسه در شهر غزه را هدف قرار داده و بیش از ۱۰۰ نفر از فلسطینیان را که در حال اقامه نماز صبح بودند به شهادت رساند. این حمله واکنش‌های شدید بین‌المللی را در پی داشته و دو کشور مصر و قطر که میانجی‌های کلیدی مذاکرات هستند، به شدت آن را محکوم کرده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.