سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیه: حمله به مدرسه تابعین نشان دهنده کارشکنی اسرائیل در مذاکرات آتش بس است

ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در مرکز غزه را «قتل عام» نامید و آن را نشان دهنده کارشکنی در مذاکرات آتش‌بس دانست.

وزارت امورخارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه «تابعین» در شهر غزه را که بیش از ۱۰۰ نفر در پی آن به شهادت رسیدند، محکوم کرد و گفت: «این حمله مجددا نشان می‌دهد که کابینه نتانیاهو قصد دارد در مذاکرات آتش‌بس کارشکنی کند». 

به گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است که (رژیم) اسرائیل مسئول «قتل عام» بیش از ۱۰۰ غیرنظامی است که به این مدرسه پناه برده بودند. 

آژانس دفاع مدنی غزه، حمله اشغالگران به مدرسه تابعین را یک «قتل عام وحشتناک» توصیف کرده و گفت شمار شهدای این حادثه به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است. این حمله زمانی رخ داد که مردم در حال اقامه نماز صبح بودند و سبب آتش‌سوزی در ساختمان شد. «اسماعیل الثوابطا» رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه می‌گوید ارتش اسرائیل برای این حمله از ۳ بمب دوهزار پوندی استفاده کرده و از حضور آوارگان در مدرسه نیز آگاه بوده است. 

این حمله توسط قطر و مصر که دو میانجی کلیدی مذاکرات آتش‌بس هستند نیز محکوم شده است. افزون بر این، جوزپ بورل، مسئول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این حمله وحشیانه گفت که از دیدن تصاویر آن «وحشت» کرده است. او تاکید کرد که در هفته‌های گذشته بیش از ۱۰ مدرسه در نوار غزه هدف قرار گرفته است و «هیچ توجیهی برای این کشتار‌ها وجود ندارد».

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.