سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستور لوکاشنکو برای تقویت نیرو‌ها در جهت مرز اوکراین

رئیس‌جمهور بلاروس دستور تقویت گروه نیرو‌های مسلح در مسیر‌های تاکتیکی و هم رمز اوکراین را صادر کرده است.

ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس گزارش داد که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور جمهوری، دستور تقویت گروه نیرو‌های مسلح در مسیر‌های تاکتیکی گومل و موزیر در جنوب نزدیک مرز با اوکراین را صادر کرد.

براساس گزارش آر تی، خبرگزاری بلاروس به نقل از وزیر دفاع این کشور گفت: الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور و فرمانده کل ارتش و نیرو‌های مسلح دستورات فوری برای تقویت گروه‌های نیرو در مسیر‌های تاکتیکی گومل و موزیر در جنوب کشور صادر کرد.در همین راستا یگان‌های نظامی نیرو‌های عملیات ویژه، نیروی زمینی و نیرو‌های موشکی شامل سامانه‌های موشکی پولونیز در مناطق مذکور مستقر شدند.

خرنین خاطرنشان کرد که این اقدامات در پس زمینه تحولات اوضاع در اوکراین و همچنین در استان کورسک روسیه انجام شده است. خرنین اعلام کرد که بلاروس پرواز پهپاد‌های اوکراینی بر فراز خاک خود را یک اقدام تحریک آمیز می‌داند.

والری رونکو، رئیس اداره همکاری‌های نظامی بین المللی وزارت دفاع بلاروس نیز از سویی دیگر گفت که نقض حریم هوایی بلاروس توسط پهپاد‌های اوکراینی می‌تواند تلاشی برای کشاندن مینسک به درگیری تلقی شود.

اوایل امروز، رئیس جمهور لوکاشنکو گفت که در ۹ آگوست، نیرو‌های دفاع هوایی بلاروس چندین هدف هوایی را در جنوب این کشور منهدم کردند که گمان می‌رود پهپادهای اوکراینی باشند.

لوکاشنکو خاطرنشان کرد که دستوراتی به وزارت دفاع و ستاد کل داده شده است تا اقدامات لازم را برای تضمین مطمئن امنیت بلاروس انجام دهند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.