سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری حفاران غیرمجاز در ارومیه

حفاران غیرمجاز در ارتفاعات ساری‌قیه‌سی روستای اسلام آباد ارومیه دستگیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: پس از رصد اطلاعاتی و نامحسوس گروه هشت نفره از باند حفاران غیرمجاز هنگام حفاری و انجام انفجار در اطراف تپه تاریخی توسط اکیپ‌های عملیاتی یگان حفاظت و مشارکت بی‌نظیر نهاد‌های مردمی منطقه مورد محاصره قرار گرفتند. 

بهروز محبی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه تعدادی از این حفاران از تاریکی شب استفاده کرده و از محل متواری شدند که تلاش‌ها برای دستگیری این افراد در دستور کار قرار دارد. 

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در بررسی محل حفاری مشخص شد تعداد زیادی مواد منفجره کار گذاشته شده بود که تعدادی زیادی از آنها نیز منفجر شده بودند و نیز آلات و ادوات حفاری غیرمجاز در این منطقه کشف شد. 

محبی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همیاری مردم بار دیگر بر اهمیت مشارکت‌های اجتماعی در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی تاکید کرد و گفت: گسترش جامعه هدف از جمله استفاده از ظرفیت معدن‌دارانی که معادن آنها در نزدیکی آثار تاریخی واقع شده و همچنین عشایر، در امر جلب مشارکت‌های اجتماعی یکی از اقدامات مهم یگان حفاظت استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.