سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیرو‌های مسلح خادم قرآن و اهل بیت (ع)

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح خادم قرآن و اهل بیت (ع) هستند و به این خادمی افتخار می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی پلیس، حجت الاسلام و المسلمین "سید علیرضا ادیانی" در مراسم افتتاحیه طرح آموزش حفظ یکساله قرآن ویژه کارکنان انتظامی کشور در شهر شیراز، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با اشاره به اهمیت اولویت سال ۱۴۰۳ در انتظامی کشور که ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و نهج البلاغه تعیین گردیده است؛ تصریح کرد: اگر می‌خواهید انتظامی با معرفت و مکتبی و نیرو‌های مسلح در تراز انقلاب اسلامی داشته باشید، اگر می‌خواهید بر دنیا تسلط داشته باشید باید پرورش یافته در دامن قرآن باشید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) نیروی مسلحی را می‌ستاید و می‌گوید "رزمنده کسی است که‌در یک دست قرآن و در دست دیگر سلاح باشد"، افزود: در سایه تمسک به قرآن و عترت بود که ملت ایران از اوج ذلت و حقارت، به اوج و قله اقتدار و بزرگی در دنیا دست یافت.

وی ادامه داد: وقتی انسان وقایع و اتفاقات قبل از انقلاب را می‌خواند از ظلم، فساد و بی بندوباری حاکم در برخی نیرو‌های مسلح شاهنشاهی آن زمان خجالت می‌کشد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح خادم قرآن و اهل بیت (ع) هستند و به این خادمی افتخار می‌کنند.

ادیانی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم این اقتدار و بزرگی و آقایی ایران در دنیا تداوم داشته باشد راهی جزء معرفت نسبت به معارف قرآن وعترت و عمل و اقدام بر اساس مضامین و آموزه‌های آن نداریم.

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور با بیان اینکه امروز آغاز این حرکت مبارک و اعتبار بخش در مجموعه انتظامی است و این تازه شروع این راه معنوی است، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نیرو‌های مسلح مقتدر داشته باشیم اگر می‌خواهیم انتظامی مقتدر داشته باشیم که خطای آن به صفر برسد در این دنیای پیچیده، باید نیروی انتظامی قرآنی داشته باشیم.

این مقام انتظامی در ادامه اذعان داشت: با عنایت خداوند متعال و تلاش سردار رادان و همه فرماندهان و مسئولین، انتظامی کشور یکی از سازمان‌های پیشتاز در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و نهج البلاغه در کشور است و کسب رتبه برتری در مسابقات قرآن نیرو‌های مسلح، گواه و تایید این مدعا است و باید این جهش و خیزش قرآنی در انتظامی، با قدرت تداوم داشته و تقویت شود.

وی با انذار اینکه مادامی که به قرآن و نهج البلاغه متمسک هستید، گمراه نمی‌شوید، افزود: به موازات حفظ قرآن باید قواعد قرآنی در زندگی شخصی و اجتماعی ما حاکم شود و الا مفسری است که عمل ندارد.

حجت الاسلام ادیانی گفت: ما می‌توانیم در یک برنامه ۵ ساله، به مجموعه انتظامی قرآن افتخار کنیم؛ مقدمه دستیابی به انتظامی تراز جامعه قرآنی، فهم قرآن است و این حرکت را امروز به فضل الهی و یاری و تلاش فرماندهان عزیز آغاز کرده ایم و باید همه و همه دست به دست هم دهیم تا این امر مقدس با قدرت پیش رود. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه تصریح کرد: در انتظامی کشور ما نباید کسی را داشته باشیم که مأنوس با قرآن نباشد و روزانه حداقل ۵۰ آیه از قرآن را نخواند؛ برنامه امروز یعنی افتتاحیه اولین دوره آموزش حفظ قرآن، آغاز راه است و ما همین سال ۱۴۰۳ می‌بایست چندین افتتاحیه دوره حفظ یکساله قرآن را در سراسر انتظامی داشته باشیم تا بتوانیم ان شاء الله انتظامی در تراز جامعه اسلامی و قرآنی مطلوب مقام معظم رهبری را محقق کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.