سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازارچه‌های موقت صنایع‌ دستی در بنا‌های تاریخی ایجاد می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران گفت: بازارچه‌های موقت و فروشگاه‌های صنایع‌ دستی در بنا‌های تاریخی ایجاد می‌شود.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از امکان سنجی لازم جهت ایجاد بازارچه‌های دائمی، موقت و فروشگاه‌های صنایع‌ دستی در بناها، پایگاه‌ها و موزه‌های تحت نظارت میراث‌ فرهنگی مازندران، خبر داد.

او افزود: با پیگیری معاونت صنایع‌دستی، مدیران پایگاه‌ها، مدیر موزه ها، ابعاد، شرایط و ضوابط موجود بررسی شد و عرصه‌های مورد نظر، میزان اعتبار لازم، تعداد غرفه‌ها و سازه‌های مورد نیاز پیش بینی و طی نامه‌ای به وزارت متبوع ارسال شد.

ایزدی با بیان این مطلب که پس از جذب و تخصیص اعتبار مورد نیاز اقدامات بعدی پیگیری می‌شود، گفت: مازندران دارای ۸موزه تحت پوشش، یک پایگاه جهانی، سه پایگاه ملی و تعداد زیادی بنای ثبتی است که قابلیت بهره‌برداری در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی صنایع‌دستی دارد.

او افزود: بازاریابی و ایجاد فرصت‌هایی برای فروش بیشتر محصولات هنری هنرمندان یکی از مهمترین خواسته‌های صنعتگران و استراتژی‌های حمایتی اداره‌کل برشمرد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم به شیوه‌های مختلف در نقاط مختلف استان از ظرفیت‌های تحت پوشش اداره‌کل استفاده کنیم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در ادامه از دیگر دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری‌ها خواست در این حرکت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که نقش مهمی در زیبایی شهر نیز دارد مشارکت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.