سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۶۲۰۰۰ گذرنامه زیارتی برای زائرین اربعین در کرمان

فرمانده انتطامی استان کرمان گفت: تاکنون ۶۲ هزار جلد گذرنامه زیارتی در این استان صادر و تحویل زائرین حسینی شده است.

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره با اینکه سازمانی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد، پلیس است، گفت: جای شکرگزاری دارد که پلیس در رده‌های مختلف در خدمت مردم است.

وی یکی از ماموریت‌های پلیس را تماس مردم با ۱۱۰ عنوان کرد و افزود: ماموریت‌های ۱۱۰ با عنوان مرکز فوریت‌های پلیسی تعریف خاصی دارد که ضرورت دارد واحد گشت در صحنه حضور پیدا کند؛ این درحالیست که برخی تماس‌ها فوریتی نیستند.

سردار فرشید تصریح کرد: از ابتدای امسال بیش از ۸۵۰ هزار تماس با ۱۱۰ برقرار شده که این ده درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ درصد از این تماس‌ها عملیاتی شده است، بیان داشت: روزانه بیش از ۲هزار تماس عملیاتی شده که ۴۰درصد تماس ها در مرکز استان بوده است.

سردار فرشید گفت: همچنین از ابتدای امسال بیش از ۱۳تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است که در بحث کشف مواد مخدر صنعتی افزایش کشف وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر دردستور کار روزانه ما است که ۱۶درصد افزایش دستگیری خرده فروشان و در بحث جمع آوری معتادان متجاهر نیز ۵ درصد افزایش وجود داشته است. 

سردار فرشید با بیان اینکه از ابتدای سال به صورت ویژه در زمینه پیشگیری از سرقت اقدامات ویژه‌ای را انجام داده ایم، اظهار داشت: در این زمینه تلاش کرده ایم برای افرادی که سابقه سرقت دارند، پابند الکترونیکی نصب کنیم تا بتوانیم آن ها را کنترل و نظارت کنیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۲ درصد کاهش وقوع سرقت را داشته ایم که دراین زمینه چندین باند سرقت متلاشی شده است.

سردار فرشید بیان داشت: ۳۹ درصد سرقت‌ها درمرکز استان به وقوع پیوسته اند و بیشترین سرقت ها، سرقت‌های خُرد و ۱۵درصد سرقت‌ها قطعات و محتویات داخل خودرو است.


فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه این نشست از موفقیت پلیس کرمان در زمینه دستگیری باند‌های کلاهبرداری و باند‌های جعلی خبرداد و گفت: در زمینه کشف سوخت نیز بیش از ۲۸درصد افزایش داشته ایم.

سردار فرشید افزود: از ابتدای امسال بیش از ۷هزار و ۷۰۰ تصادف به وقوع پیوسته که ۶۴ درصد در شهر‌ها و ۳۶ درصد درجاده‌ها بوده است.

وی با اعلام اینکه قریب به ۶ هزارو ۶۰۰ نفر مجروح در تصادفات وجود داشته که ۶ درصد درشهر‌ها بوده است، تصریح کرد: روزانه ۳۱ نفر درشهر‌ها مجروح و ۱۹نفر در تصادفات جاده‌ها مجروح شده اند و قریب ۴۰۰ نفر فوتی بودند که ۸۵ درصد در جاده‌ها بوده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲۵۰هزار اعمال قانون را در شهر داشته ایم که در زمینه تخلفات حادثه ساز بوده است.

سردار ناصر فرشید افزود: از ابتدای امسال در زمینه جرائم سایبری بیش از هزار و ۶۰۰ جرم در فضای مجازی شکل گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش وقوع وجود داشته است.

وی تصریح کرد: در این زمینه ۳۰۰ مجرم سایبری دستگیر شده و از این تعداد ۳۷درصد در زمینه کلاهبرداری‌ها و ۳۶درصد برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز بوده است که ضمن اقدامات مقابله‌ای بایستی اقدامات فرهنگی نیز انجام شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به پیاده روی زائرین حسینی گفت: تاکنون ۶۲ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر و تحویل زائرین حسینی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.