سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرفه جویی ۲۳۰ مگاواتی در مصرف برق اصفهان

بنابر اعلام مدیر بحران استان با اعمال محدودیت‌های اعمال شده فعالیت اداره‌ها در روز‌های پایانی هفته ۲۳۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه کاهش تدریجی دما از روز یکشنبه پیش‌بینی شده است، گفت: در هفته آینده دمای هوا دو تا سه درجه نسبت به معمول افزایش خواهد داشت در صورتی‌که افزایش دمای هفته گذشته چهار تا پنج درجه نسبت به معمول ثبت شده بود.

منصور شیشه‌فروش افزود: با اعمال محدودیت‌های اعمال شده فعالیت اداره‌ها در روز‌های سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به میزان ۲۳۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق گزارش شد.

وی افزود: در اثر ماندگاری توده هوای گرم از روز دوشنبه هفته جاری تا کنون در مجموع به ۶۷ نفر به علت عوارض گرمازدگی و آفتاب سوختگی خدمات امدادی درمانی و اورژانسی در مرکز درمانی و فوریتی ارائه شده است.

شیشه فروش  با بیان اینکه عوامل امدادی در مسیر جاده‌های شهری و روستایی به ۸۱ خودرو که به علت افزایش دما دچار نقص فنی، جوش‌آوردن و ترکیدگی لاستیک شده بود کمک کردند گفت: عوامل شرکت‌های توزیع برق و آب و فاضلاب طی یک هفته اخیر نسبت به اصلاح و بازسازی ۷۴ مورد حادثه ایجاد شده در اثر شدت گرما در شبکه‌های آبرسانی ناشی از ترکیدگی و نشت آب، قطع برق و آتش سوزی در تابلو‌های برق، ترانسفورماتور‌ها و شبکه‌های برق اقدام کردند.

وی گفت: با توجه به تداوم شرایط گرما و افزایش دما تا روز یکشنبه، مدیریت بحران استان اصفهان نسبت به اعلام آماده‌باش به شرکت‌های برق آب و فاضلاب، اورژانس، جمعیت هلال احمر و مراکز بهداشتی درمانی در جهت ارائه به موقع خدمات امدادی. فوریتی و کنترل حوادث اطلاعیه صادر کرد.

شیشه‌فروش اظهار گفت: افزایش دمای بی‌سابقه طی تیر و مرداد سال جار، افزایش مصارف و کمبود جدی منابع آب، خشکی قنوات و چشمه‌ها باعث شده است در حال حاضر آب آشامیدنی ۴۳ نقطه شهری و ۳۵۶ روستای سطح استان و ۵۲ نقطه عشایری از طریق تانکر و به صورت سیار تامین شود.

وی افزود: ناترازی ایجاد شده در شرایط افزایش دما در تأمین منابع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های واقع در طرح آبرسانی اصفهان بزرگ به میزان ۳ مترمکعب باعث کمبود آب شرب قطعی و کم فشاری در بسیاری از محله‌های شهر اصفهان و شهرستان‌های شهرضا، خمینی شهر، اردستان، نائین، ورزنه، هرند، فلاورجان، شاهین‌شهر، برخوار، زیار، نجف‌آباد و بسیاری از روستا‌های محدوده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شهرستان‌های غرب و جنوب استان چادگان، فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت، سمیرم و تیران و کرون نیز که در کنار منابع آبی استان هستند نیز بیشتر روستا‌ها با آبرسانی سیار تأمین آب می‌شود و آبرسانی درختان به علت مشکل قطع برق و کمبود منابع آبی با مشکل مواجه است که باید وزارت نیرو در جهت صدور مجوز‌های تأمین آب و تسریع در اجرای طرح‌های تأمین آب و نیز آبرسانی سیار اقدام جدی کنند.

وی گفت: راهکار رفع مشکل تأمین آب شرب احیای زاینده رود و تکمیل مرحله دوم طرح آبرسانی به اصفهان بزرگ با تخصیص اعتبار مورد نیاز است که باید وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به انجام تعهدات خود در تأمین منابع اعتباری مورد تعهد برای تکمیل طرح و پیشگیری از تکرار موارد مشابه اقدام کند.

شیشه‌فروش گفت: ثبت دمای بالاتر از ۴۰ درجه طی روز گذشته در ۲۲ ایستگاه هواشناسی استان خور و بیابانک با دمای ۴۷ درجه سانتی گراد، بادرود ۴۹ درجه، زواره و مهاباد با ۴۸ اردستان و چوپانان با ثبت دمای بیشینه ۴۶ درجه، آران و بیدگل ۴۵، کاشان ۴۶، اصفهان با ۴۳ درجه بیشترین بیشینه دما را ثبت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.