سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته جدید کمک نظامی ۱۲۵ میلیون دلاری آمریکا برای اوکراین

کاخ سفید از بسته نظامی جدید حاوی موشک‌های استینگر و مهمات برای اوکراین خبر داد.  

آمریکا امروز (جمعه) از یک بسته کمک نظامی ۱۲۵ میلیون دلاری برای اوکراین خبر داد که شامل موشک‌های استینگر، مهمات توپخانه‌ای و سیستم‌های ضدزره می‌شود.

به گزارش رویترز، تعهد به ارسال بسته فوق در حالی اعلام می‌شود که با حمله برون مرزی اوکراین به استان «کورسک» روسیه، مسکو وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است. 

نبرد کورسک تلفات بسیاری را بر ارتش اوکراین وارد کرده است. وزارت دفاع روسیه صبح امروز (جمعه) اعلام کرد از زمان شروع حمله اوکراین به منطقه کورسک در خاک روسیه تاکنون ۹۴۵ سرباز و ۱۰۲ خودروی نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین از بین رفته است و تلاش نیرو‌های روسیه برای مقابله با پیشروی اوکراینی‌ها همچنان ادامه دارد.

کارشناسان می‌گویند نبرد در کورسک مهم‌ترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ است و با توجه به کمبود مهمات و نیروی انسانی اوکراین می‌تواند برای این کشور بسیار پرهزینه باشد.

«گلن گرانت» کارشناس ارشد دفاعی در بنیاد امنیت بالتیک در خصوص این حمله می‌گوید: «این هم غیرمعمول و هم غیرمنتظره بود، زیرا زلنسکی همیشه مدعی است که نیروی انسانی و سلاح کافی برای دفاع از خط مقدم ندارد. بیایید صادق باشیم، هیچ کس نمی‌داند چرا آنها این کار را کردند».

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.