سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه پانزدهمین روز کاروان ایران در المپیک پاریس/ امیرحسین زارع در تلاش برای کسب اولین طلای آزادکاران

امیرحسین زارع آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان امشب برای کسب مدال طلا به مصاف پتریاشویلی از گرجستان می‌رود.

ورزشکاران کشورمان در پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز شنبه ۲۰ مردادماه در رشته‌های تکواندو، وزنه برداری و کشتی آزاد به مصاف حریفان خود می‌روند.

آرین سلیمی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم کشورمان کار خود را از پیکار با نیکیتا رافائلوویچ از ازبکستان آغاز می‌کند. سلیمی در صورت پیروزی در این مبارزه به مصاف برنده مکزیک و تیمور شرقی خواهد رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست با زین رترفورد قهرمان جهان از آمریکا کشتی می‌گیرد و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان اسلام دودایف قهرمان روسی الاصل اروپا از آلبانی و گاکو آکازاوا از ساموآ می‌رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور اول با احمد تاج الدینوف قهرمان جهان از بحرین مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان علیشیر یرگالی از قزاقستان و الدرس از مصر می‌رود.

کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در گروه آذرپیرا حضور دارد و احتمال مبارزه نماینده کشورمان با این کشتی گیر تا مرحله نیمه نهایی وجود ندارد.

امیر حسین زارع آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان در فینال به مصاف پتریاشویلی کشتی گیر برجسته گرجستان می‌رود. زارع در المپیک قبلی مقابل این کشتی گیر مغلوب شد، اما در آخرین کشتی آنها در مسابقات جهانی زارع پیروز شد.

علی داوودی وزنه بردار کشورمان امشب در دسته ۱۰۲+کیلوگرم بر روی تخته می‌رود. او در المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق شده بود مدال نقره را کسب کند.

لاشا تالاخادزه وزنه بردار گرجستانی دارنده ۲ مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو جدی‌ترین رقیب داوودی در این دسته به شمار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.