سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کتاب‌های برگزیده جشنواره کتاب کودک و نوجوان منبع اقتباس قرار می‌گیرد؟

پویانمایی کتاب «گُردآفرید» که جزو اولین پویانمایی‌های اقتباسی از کتاب برگزیده نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان است، از کتاب« پاورقی‌ها» اقتباس شده است.

پویانمایی کتاب «گُردآفرید» که جزو اولین پویانمایی‌های اقتباسی از کتاب برگزیده نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان است، برگرفته از مجموعه کتاب «پاورقی‌ها» از انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شامل مجموعه داستان از هفت‌خوان رستم، آرش کمانگیر، گردآفرید، زال و ضحاک است، که به قلم محمد گودرزی‌دهریزی و امیرحسین زنجانبر نگاشته شده است.

علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در پاسخ به این سوال که کتاب‌های برگزیده جشنواره کتاب کودک و نوجوان می‌تواند منبعی برای اقتباس در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قرار گیرد؟ گفت: هنوز زود است برای این موضوع اظهارنظر کنیم. اما اقتباس یک موضوع جاری در خانه کتاب و ادبیات ایران است. ما در جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه اقتباس اهدا می‌کنیم. در جشنواره فیلم فجر هم اعلام آمادگی کردیم که جایزه اقتباس اهدا کنیم.

رمضانی ادامه داد: اگر متولیان جشنواره فیلم کودک و نوجوان تمایل داشته باشند، جایزه اقتباس را به فیلم‌هایی که از کتاب‌ها الهام گرفتند، اهدا می‌کنیم. مثلاً ما به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با انجمن سینمای جوانان ایران، در سال اول آثار اقتباسی را انتخاب کردیم. در سال دوم اعلام کردیم که از آثار اقتباسی حمایت می‌کنیم. بنظرم در حوزه کودک و نوجوان هم چنین کاری می‌توان کرد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.