سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاربران خارجی ایکس: برای اسرائیل همان زبان زور سنوار جواب‌ می‌دهد

کاربران انگلیسی‌زبان «ایکس» (توییتر سابق) ضمن حمایت جدی از سنوار به عنوان رهبر جدید جنبش حماس، وی را «قهرمان» دانستند و تاکید کردند صهیونیست‌ها نه مذاکره بلکه زبان زور را خواهند فهمید.

«یحیی ابراهیم حسن سنوار» ملقب به «ابو ابراهیم» و معروف به «یحیی سنوار» که از سوی صهیونیست‌ها به عنوان معمار عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نام برده می‌شود، کمتر از یک هفته پس از ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش و رهبر جنبش حماس معرفی شد.

انتخاب سنوار به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس که با تسلط وی بر شاخه نظامی این جنبش نیز همراه هست، باعث شد که این خبر در صدر اخبار منطقه و جهان قرار گیرد و کاربران فضای مجازی از جمله کاربران شبکه اجتماعی «ایکس» نیز توجهی ویژه به این انتصاب نشان دادند.

کاربری از دیگران خواسته‌ است که حمایت خود را با «آری» و «خیر» از سنوار اعلام کنند؛ پستی که افزون بر دیدگاه‌های حمایتی ۱۰ هزار لایک خورد و بیش از هزار بار ری‌پست و بازنشر یافت.

بسیاری از کاربران در پاسخ به پرسش فوق، اعلام داشتند که از وی حمایت می‌کنند و او را یک «قهرمان» دانستند که در شرایط کنونی گزینه بسیار مناسبی برای جایگزینی شهید هنیه بوده‌است.

کاربری در پست خود ویدئویی از سخنرانی سال گذشته «گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در مجمع عمومی این سازمان را انتشار داد که اردان در آن، سنوار را به عنوان «رئیس حماس» معرفی کرد؛ این کاربر نوشته است: «به او تبریک بگو! 🫡»

کاربر دیگر در پست خود سنوار را از جمله «صلح‌جویان» دانسته و نوشته‌است: او (یک انسان) خوب و حتی صلح‌دوست به نظر می‌رسد. راه‌حل دو دولتی تنها تن‌ها خواسته اوست. صلح و عشق را برای همه می‌خواهد. در حقیقت او مرد خدا است و…»

سنوار؛ مرد سخت و کابوس صهیونیست‌ها

بسیاری از کاربران فضای مجازی، سنوار را کابوس و عامل نگرانی مقام‌های رژیم صهیونیستی می‌دانند که رهبری او در این برهه تعیین کننده خواهد بود.

«سارا ویلکینسون» کاربری است که تاکید می‌کند «یحیی سنوار رئیس جدید دفتر سیاسی حماس و جانشین مرحوم اسماعیل هنیه، بدترین کابوس رژیم اسرائیل است که به حقیقت پیوسته است.»

کاربری دیگر، سنوار را رهبری معرفی کرد که مورد بیشترین سوءقصد‌ها در تاریخ قرار گرفته، اما همه آن اقدامات تروریستی شکست خورده‌اند.

یک تحلیلگر سیاسی نیز در حساب کاربری خود به پیشینه سنوار در چارچوب مقاومت اشاره کرده و نوشته‌است: او ۲۳ سال را در زندان اسرائیل گذراند و در آنجا عبری را آموخت و از امور اسرائیل و سیاست داخلی آن به خوبی آشنا شد. او در سال ۲۰۱۱ به عنوان بخشی از قرارداد تبادل زندانی آزاد شد.

کاربر دیگر تصاویری از سنوار که به صورت دیوارنگاره در تل‌آویو به نمایش درآمده را انتشار داده و گفته‌است: فکر کن چه کسی از واگرایی و تفرقه سود می‌برد. اکنون زمان اتحاد است.

برخی کاربران نیز به زبان طنز، نگرانی و هراس مقام‌های رژیم صهیونیستی را از رهبری جدید حماس به تصویر کشته‌اند. به عنوان نمونه کاربری با انتشار عکس زیر نوشته‌است «نتانیاهو شبیه این است که ما دلخوریم».

همین کاربر عکس یک فرد صهیونیست و در عین حال متحیر را پست کرده و نوشته‌است: واکنش نتانیاهو همین الان.

چشم‌انداز مذاکرات آتش‌بس در دوره سنوار از نگاه کاربران

ماه‌هاست که همزمان با تداوم جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تنش‌های این رژیم با محور مقاومت، مذاکرات آتش‌بس نیز در جریان است که گاهی ادامه و گاهی نیز متوقف شده‌است.

کاربران دیدگاه‌های خود را درباره چشم‌انداز مذاکرات در دوره سنوار اعلام کرده‌اند. به عنوان نمونه یک کاربر با درج تصویری از سنوار که اسلحه کمری در دست دارد، نوشته‌است «راه مذاکره».

کاربر دیگری دو واژه «رهبر نرم» و «رهبر سخت» را در برابر هم قرار می‌دهد و تاکید می‌کند: اسماعیل یک رهبر نرم بود. من رهبر نرم را ترجیح می‌دهم، اما اکنون ما به یک رهبر سخت نیاز داریم.

کاربر دیگر با انتشار ویدئویی از سخنرانی سنوار و درج ایموجی خنده، نوشته‌است «حالا اسرائیل برو با یحیی سنوار مذاکره کن»

قدم‌های استوارتر مقاومت با رهبری جدید حماس

کاربران فضای مجازی برای سنوار آرزوی پیروزی مقابل رژیم صهیونیستی کرده‌اند و معتقدند با حذف هر یک از رهبران این جنبش، نه تنها حماس به راه خود ادامه می‌دهد بلکه حرکت در مسیر مقاومت شتاب بیشتری خواهد گرفت.

کاربری در پست خود، سنوار را عالی و یک قهرمان واقعی فلسطینی نامیده‌است که از دست صهیونیست‌ها رنج‌های زیادی کشیده‌است. وی ضمن آرزوی بهترین‌ها داشتن برای سنوار، ابراز امیدواری می‌کند که او بتواند در بیت‌المقدس رژه پیروزی برگزار کند.

«بنیامین نتانیاهو را مانند اسحاق رابین بکش» در متن پست یک کاربر به چشم می‌خورد؛ جمله‌ای که مخاطب آن سنوار است.

در تشریح پست فوق‌الذکر لازم به یادآوری است که ۴ نوامبر ۱۹۹۵ در حالی که «اسحاق رابین» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در حال سخنرانی در همایش حمایت از صلح در میدان «پادشاهان اسرائیل» تل‌آویو بود به دست یک یهودی تندرو به نام «ایگال عمیر» مورد هدف قرار گرفت. «رابین» دوام نیاورد و روی تخت بیمارستان حین تلاش‌های تیم پزشکی جان باخت.

کاربر دیگر دو عکس از سال ۲۰۰۸ و ۲۰۲۳ (اکنون) را در کنار هم قرار داده‌است؛ تصاویری که نشان می‌دهد یک کودک فلسطینی به خاطر جنایت‌های رژیم صهیونیستی اینک به یک مرد و مبارز مقاومت تبدیل شده‌است.

این کاربر حماس را یک گروه چریک و پارتیزانی محبوب می‌نامد و تاکید می‌کند که «شکست دادن آن غیرممکن است. اگر کسی کشته یا بازداشت شود، شخص دیگری به طور خودکار جایگزین آنها می‌شود.»

کاربر دیگر همزمان با محتوای «محور مقاومت توقف‌ناپذیر» تصویر سنوار را در کنار «سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان و «سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن آورده‌است؛ موضوعی که نشان می‌دهد با رهبری جدید حماس، وحدت جبهه‌ها و مسیر مقاومت همچنان ادامه خواهد یافت.

ممبع: مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمودزاده
۱۰:۱۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
باز هم درود بر شرافت انان که امید است باعث شود ملت عربستان شرافت عربی خود را که در پشت دروازه های شهر تاریخی تیسفون جای گذاشته را باز یابد