سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید صالحی:

چمن نامناسب و نبود آب در ورزشگاه نقش جهان اعتبار سپاهان را زیر سوال برد

مهاجم اسبق تیم فوتبال سپاهان درباره اتفاقات رخ داده در بازی این تیم برابر تیم شباب الاهلی انتقاداتی را مطرح کرد.

سید مهدی سید صالحی مهاجم  اسبق تیم فوتبال سپاهان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست سنگین سپاهان برابر تیم شباب الاهلی امارات در مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: تیم سپاهان نسبت به ۲فصل پیش شرایط ایده آلی نداشت از بابت اینکه تیم سپاهان با نفراتی که داشت به دنبال بازی مالکانه بود و وینگرهایی از چپ و راست به حمله اضافه می شدند و  بازی مالکانه انجام می دادند. بازی که از سپاهان دیدیم این تیم شاکله اصلی خود را از دست داد.

او افزود: رامین رضاییان، زکی پور، قربانی، حسین نژاد، احمد زاده، مغانلو و امید نورافکن بازیکنانی بودند که بیشتر دیدارهای سپاهان را بازی کردند و تاثیرگذار بودند و روی اکثر گل ها به خصوص مغانلو، رضاییان و احمد زاده تاثیرگذار بودند. وقتی شاکله تیم را از دست می دهید  به طور طبیعی هماهنگ کردن تیم با زمان کمی که در اختیار دارید سخت است و تفکر تیمی تان نمی تواند به شرایط ایده آل برسد.

او ادامه داد: تیم سپاهان برای حضور در لیگ نخبگان  آسیا بازیکنانی از تیم های پایین جدول   از جمله آلومینیوم، شمس آذر، استقلال خوزستان  را گرفته است. آقایی پور، لیموچی  و دیگر بازیکنانی که به سپاهان اضافه شدند برای بازی کردن در تیم های بزرگ تجربه بالایی را باید داشته باشند. مشکل  تیم سپاهان در بازی  این بود که هم گودرزی و هم حردانی در حمله شرکت نمی کردند. یکی از اتفاقات مشهود این بود که شباب الاهلی تیم بسیار قوی نبود و در برتری های یک بر روی یک نمی توانستند بازیکن حریف را از پیش رو بردارند. تیم سپاهان در مرکز زمین بازیکنی نداشت تا خلاقیت داشته باشد و یک بر روی  یک را بردارد و  بازیکنان در کناره ها هم نمی توانستند سانتر به درستی انجام بدهند. به طور طبیعی در مقابل تیم شباب الاهلی که کند هستند و فضا به بازیکن می دهند. زمین بد نقش جهان هم باعث شده بود که بازی مستقیم انجام بدهند و توپ های دوم و سوم را به راحتی از دست می دادند و سپاهانی ها می توانستند به برتری برسند اما عدم تجربه بازیکنان باعث شد که شکست بخورند. 

تیم بزرگ، بازیکنان بزرگ می خواهد

سید صالحی گفت: آذربایجانی مدیرعامل باشگاه سپاهان باید این را در نظر می گرفت که تیم بزرگ، بازیکنان بزرگ می خواهد و برای حضور در بازی های بین المللی باید بازیکنان باتجربه و بزرگ داشته باشید و اتفاقی که در سپاهان نیفتاد. من مانده ام که چرا دارند حسین نژاد را ترانسفر می کنند. وقتی تیم به این بازیکن  نیاز دارد و هافبک ندارد چرا بازیکن خارجی می خواهند بگیرند. وقتی حسین نژاد که مهره بسیار عالی است را دارند از دست می دهند. از آن طرف، تیم سپاهان می توانست از آکادمی اش بیشتر استفاده کند و بازیکنان خوب خارجی بگیرد. این تیم اصفهانی می توانست بازیکنان آکادمی اش را به جای آقایی پور، حردانی، لیموچی به تیم بزرگسالان بیاورد. به جای اینکه این همه هزینه برای بازیکنان داخلی کند آن هزینه را برای جذب بازیکن خارجی می گذاشتند. واقعا نتوانستیم بزرگی تیم سپاهان را در بازی با تیم شباب الاهلی  ببینیم و حتی به نظرم تعویض های مورایس خوب نبود و خارج کردن کاوه رضایی بازیکن باتجربه از زمین مسابقه اشتباه بود در صورتی که آقایی پور کاربردی نداشت. می توانستند از کاوه رضایی بیشتر در زمین مسابقه استفاده کنند و او در بازی های دوستانه بیشترین گل را زده است. 

مهاجم اسبق سپاهان گفت: در حیث المجموع سپاهان هواداران بزرگی دارد و اتفاقاتی که در ورزشگاه نقش جهان رخ داد خیلی تیم سپاهان را زیر سوال برد.  سپاهان بهترین تیم از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری است، اما این موضوع را در بازی سه شنبه شب  ندیدیم. زمین خوبی نبود و آب در ورزشگاه نبوده است. واقعا این ظلم در حق هواداران سپاهان بود. 

او درباره اظهارات مهدی تاج مبنی بر اینکه بازی سپاهان و شباب الاهلی آبرویزی فوتبال ایران بود، گفت: واقعا، من از مدیرعامل باشگاه سپاهان سوال دارم که همیشه ورزشگاه نقش جهان زبانزد بود چه اتفاقی افتاده که به این روز افتاده است. مگر نمی دانستند که در این روز بازی آسیایی برگزار می شود. چرا قبل از آن ورزشگاه را تجهیز نکردند؟ مگر نمی دانستند بازی با تماشاگر است چرا آب در ورزشگاه نبوده است؟ چند ساعت آب در ورزشگاه نقش جهان نبوده است و آب با پلاستیک می آوردند و به مردم می دادند. این واقعا زیبنده باشگاه سپاهان نیست. من به عنوان کسی که سالیان سال در سپاهان بازی کردم حق آب و گل دارم وباید بیایند و جوابگو باشند. تمام ارگان سپاهان، ذوب آهنی شده اند. من برای سپاهان زحمت کشیدم و افتخارات زیادی با این تیم آوردم . باشگاه سپاهان آن قدر بزرگ هست که بابت گرفتن نفرات باید بحث و گفت و گو شود. شما بازیکن باتجربه را دادید و بازیکن جوان گرفتید و بعد توقع از  بازیکنانی که در تیم های پایین  جدول بازی کردند دارید. همیشه تیم بزرگ می رود بازیکن از تیم هایبزرگ می گیرد نه اینکه از تیم های پایین لیگ بازیکن بگیرد. اعرابی را نیم فصل پارسال گرفتند  چه اتفاقی افتاد. چرا تجربه برای تیم سپاهان نشد؟

سید صالحی تصریح کرد: من به عنوان کسی که برای سپاهان زحمت کشیدم، حرف حق می زنم و دنبال پست و مقام و جایگاه نبودم شاید خیلی از دوستان وقتی نام من را می شنوند ناراحت می شوند اما آدم ها می آیند و می روند اما سابقه من در تیم سپاهان محو نمی شود. من متوجه نمی شوم که آب در ورزشگاه نقش جهان نبوده است. سپاهان هیچ موقع به این صورت نبوده است . اکنون سپاهان هم از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری  و هم از لحاظ بازیکن زیر سوال می رود . چه کسانی آمدند و این بازیکنان را گرفتند و با چه تجربه ای این کار را کردند و باید مسئولان سپاهان جوابگو باشند. 

مهاجم اسبق سپاهان درباره اینکه مدیران باشگاه سپاهان مدعی شدند که سقف بودجه باعث شد که بازیکنان خوب نگیرند ، گفت: من اصلا این موضوع را قبول ندارم. آقای آذربایجانی! به جای گرفتن بازیکنانی مثل لیموچی، آقایی پور، حردانی و محبی که در تیم های پایین جدول بودند و این ها بازیکنان جوانی هستند که یکی، دو سال در لیگ بازی می کنند به جای آنها از بازیکنان آکادمی خود مثل قربانی، آریان یوسفی و حسین نژاد  در تیم بزرگسالان استفاده می کردید. همچنین به جای اینکه هزینه های آن چنانی کنید می رفتید، ۳ بازیکن خارجی طراز اول می آورید. برای رضایت نامه آقایی پور، لیموچی و گودرزی  چقدر هزینه کردید؟ سپاهانی ها به جای هزینه برای این بازیکنان، بازیکن از آکادمی می آوردند و ۳ بازیکن طراز اول خارجی جذب می کردند. بازیکنان بزرگی مثل رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده را نگه می داشتند. اگر سپاهان در دهه هشتاد دوره طلایی اش بود چون شاکله اصلی اش حفظ می شد اما اکنون  کاری کردند که استخوان بندی تیم از بین رفته است. مربی خارجی فردا می آید و می گوید نشد و می رود اما این هوادار است که آسیب می بیند. من نمی دانم در باشگاه سپاهان چه خبر است؟ وقتی من به عنوان بازیکن  قدیمی باشگاه سپاهان وارد ورزشگاه بازی فینال جام حذفی شدم ، اسم من را ندادند و من را به ورزشگاه راه نمی دادند. من ناراحت نیستم و پیشکسوت هواداران سپاهان هستم و هیچ کس هم نمی تواند بگوید که سید صالحی در سپاهان نبوده و بازیکن قدیمی و کاپیتان  این تیم نبوده و قهرمانی با این تیم نیاورده است. دلمان می سوزد چون هواداران سپاهان عادت به قهرمانی کرده بودند .ما یاد نداریم که تیم اماراتی به اصفهان آمده باشد و سپاهان را با ۴ گل شکست بدهد.

او درباره اینکه تیم سپاهان باید در سطح دوم آسیا بازی کند و این تیم می تواند در این رقابتها موفق شود، گفت: اکنون بحث این است که تیم های دیگر هم در حال هزینه کردن هستند. تیم سپاهان مشکل دارد و شما روی بازیکنانی حساب کردید که تجربه ندارند. سپاهان همیشه جزو مدعیان قهرمانی بوده است، اما وقتی شاکله این تیم از دست می رود اکنون مطمئن باشید در مسابقات لیگ هم به مشکل برمی خورد.  بازیکنانی که در تیم های معمولی هستند شاید در آن تیم ها چهره هستند، اما وقتی آنها به تیم بزرگ می آیند وفق دادن آنها خیلی صبر و حوصله می خواهد. مطمئن باشید تیم های سطح دوم آسیا هم می آیند هزینه و سرمایه گذاری می کنند و آن طوری نیست که ساکت بنشینند. آنها می آیند بازیکنان خارجی خوب می آورند و فردا روز می خواهند استفاده ببرند. این طور نیست که ما بخواهیم بگوییم تیم های حوزه خلیج فارس دست روی دست می گذارند و بازیکن باکیفیت نمی آورند. واقعا برای ما و تیم سپاهان روز  ۱۶ مرداد ما روز خوبی نبود، چون چمن ورزشگاه اعتبار تیم سپاهان را زیر سوال برد و اتفاقاتی همانند  نبودن آب در ورزشگاه نقش جهان را شاهد بودیم. آب در ورزشگاه نبوده است و آتش نشانی آب به هواداران داده است و بچه های ۲ ، ۳ ساله بدون آب در ورزشگاه بودند و این ها همه درد است. برای ما که سال های سال برای سپاهان زحمت کشیدیم و اعتبار این تیم را حفظ کردیم و این تیم به جایگاه و قطب ایران تبدیل شده است این اتفاقات ناراحت کننده است. شاید برخی از دوستان به خاطر مواضعشان و  ترس این را دارند   که جایگاهشان را از دست بدهند نمی آیند صحبت کنند. اما من ترس و واهمه ای از کسی ندارم و زیر بلیت اوستا کریم هستم  نه آدمهای دیگر. سعی می کنم حرف حق را بزنم چون صحبت نکنم خوابم نمی برد.

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
راجع به خوردن چارتا گل نظری نداری؟ خرج مربی خارجی و بازیکنا رو نمیدونی؟ اینا هم به چمن برمیگرده؟