سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۷۴ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به روند روبه رشد خرید تضمینی گندم دراستان گفت: تا کنون ۱۵۳ هزار تن گندم تحویل سیلو‌ها داده شده که در مقایسه با مدت مشابه ۷۴ درصد افزایش دارد.

نامور گفت: تا کنون ۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد کل مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.
وی در ادامه ارزش گندم خریداری شده را دو هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کردو گفت: این میزان گندم در قالب ۳۳ هزار و ۷۵۲ محموله از کشاورزان خریداری و تا هفتم مرداد ماه مطالبات پرداخت شده است.
مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان اضافه کرد: ۲۶ مرکز فعال عملیات خرید تضمینی گندم در استان فعال است و خرید تا پایان شهریور ادامه دارد.
نامور نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه‌ترین زمان و با توجه به اولویت خرید به حساب کشاورزان واریز شود.
امسال سطح زیر کشت گندم دیم در خراسان شمالی ۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم آبی ۴۶ هزار و ۲۴۰ هزار هکتار است، که پیش بینی می‌شود، گندم کاران استان بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند این در حالیکه است که تا کنون ۳ هزار تُن بیشتر از پیش بینی خریداری شده و خرید تا پایان شهریور ماه همچنان ادامه دارد.

برچسب ها: کشاورزی ، خرید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.